Avatar billede larsen612 Nybegynder
26. maj 2006 - 09:19 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at installere office 2000

Jeg har office 2000, som jeg førhen med succes har installeret på min computer. Men nu får jeg pludselig denne meddelelse: "Fejl 1305. Fejl under læsningen fra filen: G:\Pfiles\MSOHELP.EXE, kontroller at filen findes og at du har adgang til den". Hvad skyldes dette og hvad kan jeg gøre for løse problemet?
26. maj 2006 - 09:26 #1
Er G: drevet med installations-CD'en?
Avatar billede larsen612 Nybegynder
26. maj 2006 - 09:31 #2
ja
Avatar billede hcma Novice
26. maj 2006 - 11:44 #3
http://support.microsoft.com/?kbid=321339  (desværre en lang smøre vedr. fejlfinding)
Avatar billede larsen612 Nybegynder
29. maj 2006 - 08:13 #4
Jeg har så lige glemt mine installations cd'er i dag, så jeg kommer ikke videre med det i dag. Jeg har dog lidt problemer med at finde vejledningen for windows xp. Kan kun finde den til 95 og 98. Er der en der kan præcisere hvor jeg skal lede henne???
29. maj 2006 - 08:25 #5
Altså G:\Pfiles\MSOHELP.EXE beskeden kommer når du vil starte et eller andet fra Office2000 ?
Hvis du 'annulere' denne besked (ka' du det) kommer du så videre ?
Avatar billede larsen612 Nybegynder
29. maj 2006 - 08:35 #6
beskeden kommer når jeg forsøger at installere microsoft office 2000. Jeg kommer ikke videre med installationen når jeg forsøger at annullere. (mener ikke jeg kan annullere).
29. maj 2006 - 09:29 #7
... det kunne lyde som 'skade'/snavs på CD'en ?

Opret en TOM mappe på HD'en.
Manuelt copy hele Office2000 CD'en dertil.
Og instalér Office2000 derfra.
Når/hvis alt er gået godt så _kan_ denne mappe slettes igen.

PS: Husk at få Office2000 ServicePack med ... inden du sletter ovenstående mappe...
pt. findes op til SP3 - ka' sakses fra
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ + M$ OfficeUpdate http://office.microsoft.com/en-au/officeupdate/default.aspx
Avatar billede larsen612 Nybegynder
29. maj 2006 - 09:53 #8
Tak det lyder som en plan. Det vil jeg forsøge, men det bliver først i morgen da jeg ikke lige har cd'rommen ved hånden. jeg vender tilbage imorgen...
04. juli 2006 - 19:33 #9
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede larsen612 Nybegynder
06. juli 2006 - 10:15 #10
ja du må undskylde jeg aldrig har fået svaret tilbage. Jeg har været ved at færdiggøre mit speciale, så det har været knap med tiden. Jeg forsøgte at kopiere filerne på cd.rommen og så installere derfra, men det virkede heller ikke. Min gamle computer kunne ikke kopiere filerne. Så fik jeg en kammerat til at kopiere cd'en ind på sin hd og så sende dem til mig via mail. Derfra kunne jeg stadig ikke installere. Men enden på det blev at jeg fandt en office 97, som kunne installeres og så har jeg sådan set stillet mig tilfreds med det.
Avatar billede larsen612 Nybegynder
06. juli 2006 - 10:16 #11
Men læg et svar, så skal jeg give dig de point, du var blevet lovet.
06. juli 2006 - 21:40 #12
"...Jeg forsøgte at kopiere filerne på cd.rommen og så installere derfra, men det virkede heller ikke...." - var det copy der ikke virkede eller den efterfølgende instal ?
Og er det fra en original M$ OficeCD (og ikke en tvilvsom copy?)
Avatar billede larsen612 Nybegynder
26. juli 2006 - 20:42 #13
Der er ikke tale om en tvilsom copy og det var installationen det var både kopieringen og istallationen den var gal med. Men jeg tror det var fordi cdrommen var meget gammel. Desuden har jeg skiftet computeren ud med en bærbar, så problemet er løst. Men læg et svar så skal jeg give din nogle point. og tak for hjælpen i øvrigt. :-)
Avatar billede hcma Novice
26. juli 2006 - 20:56 #14
springer over
Avatar billede hcma Novice
26. juli 2006 - 20:56 #15
kom til at trykke forkert - afvis mit svar :o)
26. juli 2006 - 21:07 #16
Skipper også...
Avatar billede larsen612 Nybegynder
26. juli 2006 - 21:45 #17
dr1 jeg forstår ikke helt din kommentar. selv om du ikke har givet noget decideret svar, så vil jeg gerne give dig pointene for dine forslag og forsøg.
26. juli 2006 - 22:06 #18
Ping...

(Det var et [svar] ...)

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede larsen612 Nybegynder
26. juli 2006 - 22:16 #19
Tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
26. juli 2006 - 23:39 #20
dr1 >>  jeg fik uberettiget point (synes ikke jeg har fortjent nogle) så jeg har opretter et pointspørgsmål til dig her: http://www.eksperten.dk/spm/722569