Avatar billede Peter Birk Nybegynder
24. maj 2006 - 15:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kun start med windows xp i drevet

Hej

Jeg har fået et lille(stor) problem. Jeg har nogle problemer med at windows pludselig lukker ned og genstarter, en klog mand fortalte mig at jeg skulle prøve at køre et program ved navn mem86 til at teste ram.Jeg hentede filen på nettet og begyndte at pakke filen ud hvorved pc'en gik helt død. Nu kan jeg kun starte windows op når windows xp proff.sidder i drevet.

Jeg har forsøgt at installere windows igen, men uden resultat, er der nogen der kan hjælpe?.

På forhånd tak
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. maj 2006 - 15:25 #1
Kan du boote på xpèn - så kør en chkdsk /r i konsollen, det er det første billede efter  oplæsning af driverne.
Avatar billede gratis Nybegynder
24. maj 2006 - 15:49 #2
her er billder fra gendannelses konsolen: http://www.windowsnetworking.com/j_helmig/wxprcons.htm
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
24. maj 2006 - 17:57 #3
jeg har forsøgt at køre en chkdsk /r fra kør, men det blev ikke bedre, er det forkert sted jeg skriver chkdsk /r
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. maj 2006 - 18:03 #4
shkdsk mellemrum/r
Avatar billede gratis Nybegynder
24. maj 2006 - 18:23 #5
>hehe peet49 ska vi ha ny staveplade ;) det er jo som spørger allerede har skrevet,  chkdsk /r

til spørger, du skal starte op på din windows cd, vælge R for at komme i konsollen, derfra skal du logge på windows, du skriver dit bruger navn, trykker enter, den spørg om password, det er det samme som du har i windows, hvis du intet har i windows trykker du bare enter.Nu står du i promten og der skriver du ,    chkdsk /r  det ka godt ta et par timer at kører denne scan, da den også scanner for fysiske fejl på disken.Kig på billederne fra linket jeg lagde tidligere.
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
24. maj 2006 - 18:28 #6
jamen jeg kan ikke boote på min windows xp, selv om jeg ved at c:drevet står som første prioritet, og hvis jeg forsøger at komme ind i bios ved at taste del sker der bare ingenting.
Avatar billede gratis Nybegynder
24. maj 2006 - 18:54 #7
for at boote fra cd'en skal cd-rom drevet stå til første prioritet i bios, men hvis du ikke ka komme ind og rette det, må du ha en hardware fejl som jeg ikke lige ka gennemskue :/ har du et andet tastatur du evt. ka prøve med ?
Avatar billede Peter Birk Nybegynder
25. maj 2006 - 11:18 #8
Hej

Undskyld jeg først melder mig på banen nu igen. Det viste sig at det var min usb strømspareskinne som var defekt, når pc'en fik strøm direkte blev problemet løst.

Tak for hjælpen til alle.
Avatar billede gratis Nybegynder
31. maj 2006 - 17:17 #9
ok, godt du fandt fejlen :)

husk at lukke spørgsmålet det gør du ved selv at lægge et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykke på accepter