Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omgå "Cell is Read Only" i SQL Server 2005

Hej,

når jeg f.eks laver en inner join og resultatet fremkommer, kan jeg ikke få lov til at rette i cellerne.

Hvad skal man gøre for at komme til at modificere resultaterne?

På forhånd tak
Avatar billede nejmann Nybegynder
20. maj 2006 - 15:52 #1
Der skal nok lige tilføjes at åbner jeg en af tabellerne på normal vis, har jeg rettigheder til at modificere i cellerne.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2006 - 06:30 #2
Det er kun tabeller med primær nøgler (hvor det er muligt unikt at udpege rækken som skal opdateres) som kan editeres. SQL server kan ikke på baggrund af en join vide hvad den skal opdaterer derfor kan du ikke modificerer på et join.
Avatar billede nejmann Nybegynder
21. maj 2006 - 10:11 #3
Hmm det er så undrer mig er at hvis jeg laver den samme forespørgsel i Visual Studio .Net 2003 via "Server Explorer" så kan jeg godt få lov til at modificere resultaterne...
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2006 - 07:17 #4
Jamen så er det det tool du skal bruge - humlen her er om toolet kan finde ud af at lave en update korrekt SQL server har bare leveret et recordset til dit tool. Hvis dit tool kan finde ud af hvad det er der editeres og mener det kan gøre det korrekt kan den godt lave et update til tabellen, det kan enterprise manager bare ikke.
Avatar billede nejmann Nybegynder
22. maj 2006 - 11:47 #5
Imponerende at værktøjet bliver dårligere i nyere versioner... men det er der nok ikke så meget at gøre ved :( Smid et svar så får du lidt point for ulejligheden :)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2006 - 15:54 #6
;)