Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl efter opgradering

Hej eksperter!

Jeg sidder her med en com. der nu pludselig ikke virker.
Vi har sat nye ram i og når vi nu starter op står skærmen bare og blinker som om den er i standby.
Samtidig lyser musen heller ikke, og tastaturet er der heller ikke gang i.

- Det er som om det hele fungerer, alle blæsere kører men det kan ikke kommunikere med skærm, mus og tastatur.

Hvad er der galt?!

hjælp venligst hurtigt
mvh.
lasse
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:34 #1
Hvis du etablerer den gamle konfiguration fra før du satte nye RAM i, vil  den så starte ?
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:38 #2
nej, det vil den ikke. Det hele kører men mus, tastatur og skærm reagerer ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:42 #3
Du havde selvfølgelig tager 220 Volt stikket fra, da du skiftede RAM ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:43 #4
Check en ekstra gang, om alle stik der sidder bag på maskinen sidder rigtig, og at du ikke er kommet til at skubbe til grafikkort eller andet da du pillede ved RAM.
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:44 #5
ja jeg havde så - og der er heller ikke noget der lugter brændt. Kender du en jeg kan ringe til eller andet i den dur? Skulle meget gerne have denne computer til at køre igen
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:45 #6
Vi tog grafikkortet af, for at kunne skifte rammene. Men vi har sat det i igen, og tjekket at det sidder rigtig fast. Hvad kan der være gået galt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:47 #7
Altid når du roder inde i kabinettet, så skal 220 volt være frakoblet.

Prøv at tage grafikkortet ud igen, og monter der igen. Husk VGA stikket fra skærmen.
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:49 #8
Vi satte de nye ram I og tog de gamle af. Nu virker det.. men hvordan kan det være at de nye og de gamle ram ikke kan fungere sammen? Vi havde sat de dem rigtigt i soklen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 19:04 #9
Hvis det virker med KUN de nye RAM, så bør det også virke med KUN de gamle.

Hovedsagen er at den nu kan starte, for så kan problemet kun være RAM.

Nogle gange skal BIOS have en load af default values, når man mixer RAM, før den vil kendes ved RAM'mene. Hvor meget RAM er di gaamle, og hvor meget er de nye. Det kan også være du har gået over MAX RAM for bundkortet.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. maj 2006 - 19:12 #10
Er vist relateret til det her spgsm.: http://www.eksperten.dk/spm/709816
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 19:15 #11
Ups, det så jeg ikke lige. Så skal du nøjes med at køre med de 2x512 nye RAM.
Avatar billede ladze Nybegynder
28. juli 2006 - 16:12 #12
k