Avatar billede palito Nybegynder
18. maj 2006 - 20:16 Der er 1 kommentar

'Brænde' undertekster fast

Jeg har anskaffet mig en .srt-fil, som jeg har fået at vide jeg skal køre smamen med et specielt program for at få undertekster på min film.

Jeg ønsker bare ikke at køre det program, men derimod køre mit normale 'film-afspilning'-program, og samtidig få brændt mine undertekster fast i filmen, så de bliver en del af hvad der vises på skærmen.

Hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede 2kbo Nybegynder
18. maj 2006 - 20:35 #1
At reencode en film sådan at du får undertekster brændt ind i filem, vil betyde kvalitets tab og tager også en del tid at lave.

Derfor bør du nok overveje DirectVobSub, da det integrere sig ind i alle afspillere der bruger DirectShow til at vise filmen (Windows Media Player, Media Player Classic, osv osv).

DirectVobSub kan hentes her: http://www.free-codecs.com/DirectVobSub_download.htm