Avatar billede barry Nybegynder
17. maj 2006 - 09:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

For varm cpu?

Hey.
En bærbar der har en cpu temp. 75 C og en HDD temp på 31 (og stigende)... Er det for varmt? Den går ned efter at have stået i et stykke tid...
Det er en AMD athlon xp 1600 MhZ, og en fujitsu siemens.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. maj 2006 - 09:40 #1
En cpu temp på 75 er for højt. Har du tjekket om der er snavs i blæseren?
Avatar billede barry Nybegynder
17. maj 2006 - 10:41 #2
Jeg kan ikke se noget snavs overhovedet i blæseren... Men man kan vel ikke bare åbne sådan en bærbar
Avatar billede larsen612 Nybegynder
17. maj 2006 - 10:46 #3
Hvor bor du henne af i landet? Jeg har haft lignende problem med en bærbar og løste problemet ved at rense blæseren. Hvis du bor i nærheden af 9210 så kan jeg godt kigge på den for dig.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
17. maj 2006 - 12:28 #4
75 er alt for meget for sådan en "svag" cpu, com ikke er en af de kraftigste, - men det har peet49 jo sagt :P
Avatar billede duck_mann Nybegynder
17. maj 2006 - 15:56 #5
Du kan sagtens åbne sådan en bærbar. Du skal bare ikke have 10 tommelfingre ;)

Det var måske en ide at skifte kølepasta på den.
Avatar billede barry Nybegynder
18. maj 2006 - 08:56 #6
Hej igen.
Jeg har nu haft den åbnet, ikke det mindste støv/snavs overhovedet. Jeg kørte en burncpu test derpå, hvor den kører 100% maks i f.eks. 10 minutter. Den stod stadig på 75 C uden at gå ned eller gå kold på nogen måde.
Så konklusionen må være at de 75 c ikke passer, da jeg også kunne røre ved det uden på overhovedet at brænde mine fingre. Men da jeg havde haft den åbnet, har jeg tilsyneladende rørt ved et eller andet, så der faldt noget på plads, for pt. kan den sagtens køre... Underligt må jeg sige.
Så jeg smider selv lige et svar og tager pointen, da der jo ikke var snavs i blæseren.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. maj 2006 - 09:18 #7
Svaret var, at 75 grader er for højt - snavs i blæseren var kun et hint, men behold du bare dine små point, jeg har rigelig af dem.
  Det ændrer ikke på, at du har et system, der kan brænde sammen p.gr. af for høj cputemp. Har du tjekket temp. i bios?
Avatar billede barry Nybegynder
18. maj 2006 - 09:22 #8
Hmm... okay, jeg kan godt se at mit spørgsmål lagde op til det svar. Spørgsmålet gik mere på, (det var ihvertfald intentionen fra min side af) hvad jeg skulle gøre ved det.

I bios kan man ikke tjekke temp. på denne computer, så hvad den er der, ved jeg ikke. Men de 75 grader passer ikke, så der må være noget galt med sensorne.

Beklager at jeg stjal dine point, kan godt se at du jo egentlig svarede på mit spørgsmål.