Avatar billede ladze Nybegynder
16. maj 2006 - 22:31 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Understøttes PC3200 i alle sokler?

Hej Eksperter.

Jeg har købt ram ind til en computer:

Bundkort  :  Asus P4P800, 800 FSB, Gigabit LAN, ATX.
Processor  :  Intel pentium 4 2,6 GHz, boxed.
Ram        :  2* Apacer 256 mb DDR400-Ram PC3200.

De ram jeg har købt er:  "Kingston ValueRAM 2 x 512 MB"
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798

Mit spørgsmål er imidlertid om bundkortet understøtter PC3200 i alle 4 sokler?

Jeg vil gerne vide om jeg kan bruge alle 4 ram-blokke; om det vil fungere optimalt, eller om jeg skal tage de 2*256 Apacer ram ud - og erstatte dem med de 2*512 Kingston ram.

Mvh.
Lasse
Avatar billede rebecca Novice
16. maj 2006 - 23:04 #1
Du kan godt bruge alle 4 blokke, men prøv at kigge i manualen til dit bundkort der står en del om det :o), hvad jeg har læst mig til er at asus anbefaler ram fra samme fabrikant og med samme spec. hvis du kun bruger 2'512 så husk de skal i de blå sokler
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. maj 2006 - 23:10 #2
Du kan læse om det her:
http://www.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/asus-p4p800_3.html

Prøv med dine 4 klodser og se så om PCen fortsat kører i dual channel mode med PAT enabled også.

Hvad skal PCen bruges til?
Avatar billede duck_mann Nybegynder
17. maj 2006 - 16:10 #3
Der burde ikke være nogen problemer med at bruge 2x512Kingston og 2x256Apacer ram sammen.
Avatar billede ladze Nybegynder
17. maj 2006 - 23:50 #4
Tak for jeres kommentarer.
- Det er et projekt jeg har gang i for en ven (manualen ligger oppe ved ham :); han ønsker en hurtigere computer, så jeg formaterer den for ham + opgraderer med ram
Avatar billede rebecca Novice
18. maj 2006 - 09:35 #5
Husk at lukke og held og lykke med det
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. maj 2006 - 02:13 #6
ja, skriv tilbage om det virkede..
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 13:23 #7
Gør jeg i aften. :)
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:23 #8
Det virker ikke!
Efter at have sat rammene i, står skærmen nu bare og blinker, som om den er i standby, når vi starter computeren.
Vi har prøvet at tage de nye ram ud, så det er det samme som før og lige lidt hjælper det!
Hvad er der galt?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. maj 2006 - 18:28 #9
a)Er det det her ram, du har:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=135104

b)Kan du komme i bios ?
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:51 #10
Vi har lige taget de gamle ram ud og sat de nye på de gamles plads.
Altså sidder de 2*512 i de blå sokler og de 2*256 er taget ud.
Kan det passe at de 2*256 skal sidde i de sorte?
Og "k." - er du på msn?
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 18:52 #11
Og ja, er næsten sikker på at de gamle ram er dem du linker til.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. maj 2006 - 18:57 #12
Kan du komme ind i Windows igen så?

1gb ram plejer at være nok til de fleste anvendinger, dog med få undtagelser. Igen - hvad skal PC bruges til? Gaming? Grafisk arbejde ? Kun til Words og Internet ?

Langskud:
Jeg kunne forestille mig at rammene ikke kan køre sammen, da man ikke kan blande registreret ram med ikke-registreret ram.
Avatar billede rebecca Novice
19. maj 2006 - 19:01 #13
Prøv at sætte de nye i de blå sokler og tage en af de gamle ram og sætte i en af de sorte sokler hvis det ikke virker prøv da at resette bios til default
Avatar billede ladze Nybegynder
19. maj 2006 - 19:02 #14
Det virker nu - ja vi kan komme ind i windows, og den kører som smurt i olie.
Rebecca, vi tager ingen chancer og lader sådan her.
Så tak for hjælpen.
ses
Avatar billede rebecca Novice
19. maj 2006 - 19:03 #15
ups så ikke lige >19/05-2006 18:57:48< så kan det ikke gå
Avatar billede rebecca Novice
19. maj 2006 - 22:24 #16
Husk at lukke
Avatar billede gl.k. Nybegynder
12. juli 2006 - 03:12 #17
Ligger lige et svar..