15. maj 2006 - 10:41Der er
16 kommentarer og 1 løsning
Knallert-kampagne
Jeg skal lave en reklame om trafiksikkerhed og emnet er knallert. Jeg skal have lavet 2 forskellige: den første skal målrettes forældrene og den anden skal ramme unge imellem 15-17.
Kravende til reklame 1: Denne skal være målrettet forældrene der køber, eller bidrager til køb af knallerter. Den skal være alvorlig! Derfor skal baggrunden være sort og skriften hvid. I bestemmer selv skriftypen. Tekst: Knallerten er det farligste køretøj i trafikken, og vidste du at det er 75 gange farligere at køre knallert end i bil! Samtidig er knallertuheld som det eneste stigende. Vær med til at stoppe stigningen. Få de unge på cyklen!
Denne reklame er målrettet billboards, eller som plakter på busser og busstopsteder osv.
Kravende til reklame 2: Grå baggrund og stærk rød skrift. Skrifttype: Eras Light ITC eller en lignende. Som tekst havde jeg forestillet mig: Sidste år kom 527 alvorligt til skade på knallert, herudover døde 38. Vil du være en del af statistikken næste år?
Reklamen skal være tilpasset til bannere på hjemmesider, både stående og liggende. Og det må gerne være en flash/gif-fil med skiftende billeder. Husk på målgruppen er de 15-17-årige. _________________________________________________________________
Til begge reklamer har jeg billeder liggende, så hvis i har tænkt jer at forsøge, så skriv jeres mail, og i vil få dem tilsendt. Sammen med jeres produkt må i også gerne have uploaded eksempelvis Photoshopfilen så jeg selv kan lave små ændringer.
Hvis i går igang med noget så skriv venligst hvad, for hvis det viser sig at der er ingen der gider, har jeg tid til selv at lave det (selvom det bliver noget lort).
Jeg synes den første ser lovende ud, dog er jeg ikke glad for skrifttypen alligevel. Nummer 2 er jeg ikke helt vild med, men samtidig kan jeg heller ikke sige hvad jeg ømsker/havde tænkt mig.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.