Avatar billede gigs Nybegynder
11. maj 2006 - 13:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Begrænset brugerflade i WinXP

Hej Eksperter

Jeg har en computer som kører uden netværksadgang og som kun står til rådighed for at vise en database i programmet filemaker.
Det er en computer som står offentligt tilgængeligt og vi vil derfor gerne have at der er en total begrænsning på brugerfladen i XP. Dvs. når computeren starter op skal den åbne programmet og helst køre det i fuldskærm. Det skal i hvert fald ikke være muligt for brugeren at køre andre ting i windows. Start knap og alt det der skal være væk. Maskinen kører XPPro og hvis det gør det nemmere kan den evt. tilsluttes vores domæne (Ikke foretrukket).
  Jeg vil gerne have en løsning, som er windows baseret. Altså vha. et script, politik eller ligende. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så ok, hvilket program er godt og rent for diverse add-ware.

Det ville være en stor hjælp, hvis nogen kunne komme med en stabil løsning. Derfor får den også MAX på pointene!

På forhånd tak
- Jens
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 13:53 #1
Jeg kan ikke lige give dig en løsning, men det su søger kaldes "kiosk" (Ja, også på engelsk)

Se her: http://www.google.dk/search?hl=da&q=win+xp+kiosk&meta=
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. maj 2006 - 13:53 #2
lokal gruppe politik er svaret, der kan du sætte begrænsning på ALT, så kun det program kan afvikles, og den kan lukkes
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 13:54 #3
Avatar billede gratis Nybegynder
12. maj 2006 - 09:19 #4
måske ku dette være någet: "Microsoft Shared Computer Toolkit for Windows XP" freeware
http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx
Avatar billede gigs Nybegynder
07. november 2006 - 14:45 #5
Gratis: Smid et svar så får du de 200 points :)
Avatar billede gratis Nybegynder
07. november 2006 - 15:05 #6
Hej gigs, jeg samler ikke på point, så dem snupper du bare selv :)
Avatar billede gigs Nybegynder
09. marts 2008 - 23:22 #7
Lukker spørgsmål