Avatar billede aqfi Nybegynder
10. maj 2006 - 17:52 Der er 6 kommentarer

Nyt pc vil ikke starte

Hej:) Jeg kiggede på min vens pc, den er IBM een eller anden. Da jeg tændte på pc'en virkede den næsten normal, den var bare lidt ustabilt og langsomt, men da jeg slukkede pc'en vil den ikke tænde igen. Sådan har det været, da den var ny ifølge min ven. Køleren kører ellers, og alt andet har el. men skærmen er total blank.. Prøvede at reset cmos-en hjalp desværre ikke.. Måske har det noget med hardwarefejl eller hvad det nu kan være.. Nogen der har gode råd?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2006 - 18:05 #1
Kan den boote til BIOS?
Avatar billede aqfi Nybegynder
10. maj 2006 - 18:12 #2
Ja, den kan. Men først skal man åbne kabinettet og fjerner strømtilslutningen og tilslutter den igen virker den fint nok, men måske er det strømforsyningen der er helt galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2006 - 18:46 #3
Det lyder meget underligt. Det lyder som om at det er en bytter.
Avatar billede aqfi Nybegynder
10. maj 2006 - 19:00 #4
ja, det meget underligt.. har haft nogenlunde det samme problem med min første bundkort.. Har ellers kigget om alle er på deres plads, og det ser ud til at være på deres plads.. Kan det være noget med strømforsyning til CPU? Måske for den for lidt strøm eller tjaah.. ved ikke hvad det kan skyldes..
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 20:53 #5
"Men først skal man åbne kabinettet og fjerner strømtilslutningen og tilslutter den igen" >>> Er det ikke tilstrækkeligt at fjerne strømstikket bag i computeren ???

Hvis du kan starte Windows så prøv at køre en "chkdsk /r" kan du ikke starte windows så gør det fra XP-skiven
Avatar billede aqfi Nybegynder
11. maj 2006 - 17:22 #6
"Er det ikke tilstrækkeligt at fjerne strømstikket bag i computeren ???" nej, desværre, har prøvet det uden held..

Næsten gang jeg kigger på den skal jeg nok prøve at check disken for fejl :) hvis den altså vil starte..

Dengang jeg kom ind på BIOS-en virkede den meget langsomt og det samme i selve styresystemet..