Avatar billede javanic Nybegynder
10. maj 2006 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webservice og problemer med HttpPostedFile parameter

Er der en der kan fortælle mig, hvorfor jeg får denne fejl:

System.Web.HttpPostedFile cannot be serialized because it does not have a parameterless constructor

...og metode headeren jeg prøver at kalde har følgende signatur:

[WebMethod]
public string metodenavn(string parameter1, HttpPostedFile parameter2)
{
  ...

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 15:03 #1
fejl teksten forklarer vel alt

jeg kan ioevrigt ikke forstaa koden

du laver en web service metode med et argument som vel kun giver mening
for en web side
Avatar billede javanic Nybegynder
10. maj 2006 - 15:07 #2
servicen er lavet for som et led i, at filer skal uploades til forskellige filservere. har tænkt på, at konveterer til et byte[] i stedet - men hvordan ville du selv løse problemet?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 15:09 #3
hvsi du vel sende en fil til en web service kan du vel bare sende en string eller et byte[] med indholdet af filen (+et andet argument med filnavn)
Avatar billede javanic Nybegynder
10. maj 2006 - 15:12 #4
det er også det jeg sidder og roder med nu - men er det ikke muligt at smide reelle objekter afsted, eller skal man konveterer til primitive datatyper. Når man kan med ADO, bør man vel (?) også kunne smide andre objekter afsted.

Og kan man kommer uden om ovenstående fejl?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 15:19 #5
jeg ville nok satse paa byte[]
Avatar billede javanic Nybegynder
10. maj 2006 - 15:44 #6
ok - prøver at lege lidt med det
Avatar billede javanic Nybegynder
21. maj 2006 - 13:04 #7
lukker