Avatar billede crille Nybegynder
10. maj 2006 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Den bedste J2EE server opsætning

Hej,

Jeg skal til at lave et projekt i J2EE på hobby basis. Jeg har i forvejen godt kendskab til dette. Jeg har arbejdet med Tomcat, OC4J lidt JBoss, Lidt Resin og lidt med andre.

Det jeg godt kunne tænke mig at hører var lidt om jeres erfaringer og hvilken server og database server i kører med og måske hvorfor i mener det er den optimale løsning.

Og som bonus kunne det værer fedt og hører om der er nogen der har nogen erfaring med GlassFish Community Open Source Java EE 5 Application Server? https://glassfish.dev.java.net/

Jeg er nysgerrig, thats it.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 13:02 #1
min anbefaling vil være:

JSP/servlet only => Tomcat

fuld J2EE => JBoss

Tomcat er absolut markedesledende i JSP/Servlet only

i fuld J2EE er der 3 store: JBoss, WebSphere og WebLogic - og JBoss er gratis

der er store fordele ved at vælge noget almindeligt brugt

jeg kender ikke Glassfish, hvis jeg skulle kigge på et alternativ til JBoss
ville det blive Geronimo
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 13:04 #2
jeg bruger Tomcat og JBoss hjemme

og på arbejde bruger jeg et udvalg af de nævnte
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. maj 2006 - 13:35 #3
Orion er også en fuld J2EE server, som er gratis til privat og ikke-kommercielt brug.

Foretrækker at bruge Hibernate fremfor EJB, selvom det selvfølgelig kun løser en del af hvad EJB tilbyder.
Hvis du ikke har brug for EJB, er Tomcat klart at foretrække.
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
28. maj 2006 - 14:51 #4
På mit arbejde bruger vi:
JBoss og Hibernate.
Fortrækker Hibernate fremfor entityEJB.
JBoss er gratis, stabil, og understøtter hotdeploy(dvs. du skal ikke genstarte serveren hvergang du vil deploye en jar/ear fil). Vil lige påpege at JBoss er bundlet med en Tomcat.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. maj 2006 - 16:28 #5
hvad bruger du JBoss til, hvis du ikke bruge EJB?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2006 - 18:13 #6
selvom man ikke bruger entity beans kan man jo godt bruge session beans
eller message driven beans
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. maj 2006 - 18:26 #7
point taken ...  nogle få ting er stadig lettere med EJB end Hibernate/Spring ...
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
28. maj 2006 - 20:27 #8
Arne>> Netop vi bruger SessionEBJ.
En anden open source J2EE Server(1,4 certificeret) er JOnAS.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 00:14 #9
crille ?
Avatar billede crille Nybegynder
18. august 2010 - 13:29 #10
Den her har vist kørt længe nok :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 19:19 #11
Og det var grund til selv at tage point ???