Avatar billede cerb Nybegynder
09. maj 2006 - 15:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Virker på XP home, men ikke XP pro

Hejsa
Et kort spørgsmål, sidder hjemme med 2 stk bærbar der er sat op med VPN klient, den eneste forskel på de 2 maskiner er styresystemet, som er Xp pro på den ene og Home på den anden.

Maskinen med Home connecter fint til VPN serveren og kan komme på netværksdrev osv, men maskinen med PRO vil ikke, den skriver den er connectet men man kan ikke åbne netværksdrev eller noget.

Er der i Pro en indstilling man skal tage hensyn til som der ikke findes i HOME udgaven ?
Avatar billede cerb Nybegynder
09. maj 2006 - 17:15 #1
Det skal siges at jeg har prøvet med 4 maskiner, 2 med HOME og 2 med pro, det samme, kun HOME det virker på, selvom jeg prøver konto fra HOme på pro virker det ikke, det er derfor jeg tro det er en indstilling i PRO der skal ændres
Avatar billede cerb Nybegynder
22. maj 2006 - 07:58 #2
så fandt selv løsningen, det var min bitguard firewall der skulle give tilladelser til nogle lokale lan ip for at det ville virke.