Avatar billede memo Nybegynder
07. maj 2001 - 14:04 Der er 8 kommentarer

Mac\'er på Win2K netværk

Hej jeg har et problem jeg har tumlet med et stykke tid.:
jeg styrer et lille netværk på 12 PC\'ere og 8 Mac\'er. det hele virker egentligt tilfredsstillende: de har fælles drev på serveren. alle kan skrive ud på netværksprinteren. Alle deler internetforbindelse.... MEN.. Jeg kan ikke se Mac\'erne i active directory. Brugerne er der, men computerne er usynlige..alle Mac\'er er selvfølgeligt navngivne.
Systemet kører generelt TCP/IP, men appletalk er også aktiv bl.a. p.g.a. printer der er Mac netværksprinter.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. maj 2001 - 14:07 #1
et skud: prøv at adde samtlige pc\'ere i hosts-filen! jeg kan ikke huske hvor filen ligger men prøv at søge i winnt mappen efter \"hosts\"
Avatar billede burningice Nybegynder
07. maj 2001 - 18:05 #2
den ligger i system32\\driver\\etc
Avatar billede memo Nybegynder
07. maj 2001 - 20:07 #3
Blind shot :-)  ellers tak *G* *V*
Avatar billede memo Nybegynder
07. maj 2001 - 20:07 #4
cyber:..... vær venlig at uddybe !!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. maj 2001 - 20:09 #5
cyberfessor skrev blot præcist hvor hosts-filen ligger! desuden kan der ikke ske noget ved at tilføje dine pc\'ere i den fil! virker det ikke, er der ingen skade sket! har du overhovedet prøvet??
Avatar billede memo Nybegynder
08. maj 2001 - 06:32 #6
Kimrose:....Det er jo ikke PC\'erne der er problemet... det er de usynlige Mac\'er... Men du har ret... Jeg forsøger straks her tirsdag morgen...
det kunne jo være...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. maj 2001 - 08:21 #7
netop det at du tilføjer mac\'ernes ip\'er i hosts filen på dine pc\'ere skulle gøre at de kunne se mac\'erne!
Avatar billede memo Nybegynder
16. maj 2001 - 18:16 #8
Måske du har fat i noget her...
Desværre kom jeg først til Vejle idag onsdag, men skal ind igen i morgen og vil prøve at skrive samtlige IP adresser ind i en HOSTS fil...

I øjeblikket er der kun to \"prøve-filer\":
hosts  og  LMhosts

Der er ingen adresser eller oplysninger oplistet i disse filer som systemet kører i øjeblikket, men jeg kan da se at jeg kan indføre adresserne... prøver imorgen
Hvis det virker lover jeg at være meget taknemlig *G* :-)