Avatar billede ranx Nybegynder
06. maj 2006 - 01:53 Der er 9 kommentarer

Spørgsmål ang. Eclipse

Har nu skiftet til eclipse og der er en ting som jeg ikke kan få til at virke og det er at få den til at forslå forslag af de forskellige "input" i metoder.

F.eks. når jeg skriver:  minMetode(      <- så skal den forslå indholdet af hvad jeg kan skrive som input.

Det gør eclipse ikke automatisk, hvordan sætter jeg den til det?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
06. maj 2006 - 11:19 #1
Det burde den gøre.

CTRL + space kan fremtvinge det.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
06. maj 2006 - 11:20 #2
Inde under: Window >> Preferences... >> Java >> Editor - har du en masse indstillinger, som du kan rette til, så det passer til dig.
Avatar billede ranx Nybegynder
06. maj 2006 - 13:09 #3
Kan ikke se det nogen steder, ctrl+space virker men den gør det ikke automatisk.

Nogen der ved hvor det eventuelt kan indstilles?
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
06. maj 2006 - 15:21 #4
ctrl +space er altså auto complete, så hvis du f.eks.
skriver syso og taster <ctrl> så skriver eclipse System.out.println(); for dig

Hvis du f.eks skriver følgende
Integer i = new Integer(0);
og skriver i. og venter vil Eclipse give dig en liste af muligheder såsom. NB: Vær lidt tålmodig

byteValue() byte - Integer
Returns the value of this Integer as a byte

Nu kan du så se at metoden byteValue() returnerer en byte. Du kan ligledes også se hvilke indparametre(indput) en metoder har, hvis den da har indput parametre
Avatar billede ranx Nybegynder
06. maj 2006 - 15:31 #5
Re: Thomas

Jo det kender jeg godt, men det er ikke hvad jeg spørg om desværre.

Prøv f.eks. JBuilder eller IDEA, og skrive f.eks. KlasseNavn navn = new KlasseNavn(

Så kommer indholdet af hvad der kan være af input i KlasseNavn's constructoren AUTOMATISK, ctrl+space er ikke automatisk.
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
06. maj 2006 - 15:51 #6
ranx>> ja du har ret. Fed feature i IntelliJ. Fandt et dokument med shortkeys til Eclipse og umiddelbart så var featuren ikke tingængelig i Eclipse. Men vil da lige kigge på det senere i aften
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
06. maj 2006 - 15:54 #7
Det slås til der hvor jeg henviste til. Som standard er det slået til. Du kan dog ændre delay-tid, som kan være sat rimelig højt.
Avatar billede ranx Nybegynder
06. maj 2006 - 16:13 #8
Hvad version kører du mikkelbm? Jeg kører 3.2.0 og der er det ikke standard og ingen steder af hvad jeg kan se hvor det kan slås til.

Jeg regner med du referer til "Auto-Activation".

I min er der 3 felter, en med delay, en med "activation triggers" som er sat til "." og "activation triggers for javadoc" som er sat til "@" og "#".
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
07. maj 2006 - 21:25 #9
Jeps. Det er der jeg vil mene det skal slåes til. Jeg kører med version 3.1, og jeg installerede blot, og har siden ikke haft problemer