Avatar billede pta Nybegynder
07. maj 2001 - 12:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

illegale tegn i filnavn

Jer har via Backup Exec genindlæst nogle filer fra en Novellserver, og filnavne et blevet mystiske. dvs. alle æ, ø og å\'er bla. bliver til | \"pipe\" tegn, hvilket resultere i at jeg ikke kan hverken åbne, slette rename eller andet på filerne. Jeg har filerne liggende på et NTFS volume, lokalt på en NT Workstation, så det er ikke alle DiskEditor programmer der kan redde mig, nogle gode forslag ???
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. maj 2001 - 12:48 #1
Det er et tegnsæt problem. du har nogle filer i ISO filsystem og læser dem ind i ASCII filsystem...dette giver problemer med navne...har du ikke problem i indlæste tekstfiler? og kan du eksekver program filer?

Det med Iso til ascii er kun et gæt men det er tæt på.
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. maj 2001 - 12:48 #2
Det er et tegnsæt problem. du har nogle filer i ISO filsystem og læser dem ind i ASCII filsystem...dette giver problemer med navne...har du ikke problem i indlæste tekstfiler? og kan du eksekver program filer?

Det med Iso til ascii er kun et gæt men det er tæt på.
Avatar billede pta Nybegynder
07. maj 2001 - 12:54 #3
Ja, jeg er godt klar over at det giver problemer. Jeg kan overhovedet ikke accesse filerne pga. navnene. Så hvordan \"renamer\" jeg filerne så jeg får lov til at åbne dem, Jeg har i tidernes morgen (under dos) løst lign. problem via Norton DiskEdit, men den dutter bare ikke på et NTFS volume !
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. maj 2001 - 13:18 #4
Til at accesse kan du ikke bruge ? som wildcard tegn...f.eks hvis filer hedder ny|fil så bruge ny?fil?
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. maj 2001 - 13:18 #5
Til at kontrollere om indholdet er konverteret.
Avatar billede pta Nybegynder
07. maj 2001 - 13:58 #6
Der er tale om et worddokument med et meget lang filnavn (ca 60 tegn)og jeg ønsker ikke at konvertere indhold til andet, men blot få adgang til filen. Hvis jeg prøvet åbne den i Word kommer fejlmeldingen : Kan ikke finde filen ???

Hvis jeg prøvet at omdøbe eller slette filen kommer fejlmeldingen : Kan ikke omdøbe/slette filen, fil system fejl (1026).

Jeg vil bare gerne, evt. via en diskeditor, lave NTFS navnet om til noget der kan slettes.
Avatar billede itelm Nybegynder
07. maj 2001 - 19:41 #7
hvis du har adgang til en MAC med vord, får du lov til at omdøbe filen til feks. med 8 karakterer og der efter indlæse den i windows og der med adgang til indeholdet.
Avatar billede pta Nybegynder
07. maj 2001 - 22:13 #8
Jeg er ikke interesseret i Word dokumentet, men blot at få den slettet fra min Windows NT Maskine. Så : Jeg ønsker at omdøbe filen, så den kan slettes, og det er et NTFS volume filen ligger på !
Avatar billede jj2 Nybegynder
10. maj 2001 - 05:21 #9

>>pta

Prøv evt. følgende:

1. Brug rename i win-, volkov- eller Norton Commander. -Den kan ofte klare den slags problemer.

2. -Vent med at afvise svar indtil dit problem er løst. -Så har du mulighed for at modtage fortsat svar samtidig med at du giver flere oplysninger.

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede pta Nybegynder
10. maj 2001 - 07:43 #10
>>jj2

Jeg prøvede med Volkov Commander, og Heureka !!! den klarede skærene, Coool !

100 pointse til dig, værsesgo !

tak for hjælpen.
Avatar billede jj2 Nybegynder
14. maj 2001 - 19:13 #11
>>pta

OK! -Tak for points.

Fortsat held & lykke med computeren.

MVH
jj2