Avatar billede tommya Nybegynder
04. maj 2006 - 19:35 Der er 1 løsning

paintComponent kaldes konstant

Jeg har lavet et komponent som nedarver fra JComponent, jeg har overskrevet dens paintComponent funktion, sat setOpaque til true, og har fjernet alle referencer til repaint og lign. Alligevel kaldes min paintComponent funktion konstant. Dette ser jeg v.h.a. System.out.println().

Hvordan kan dette være? Programmet optager af denne grund også mange ressourcer.
Avatar billede tommya Nybegynder
04. maj 2006 - 19:56 #1
Løst, ImageObserver var sat til this... satte den til null og det løste problemet.