Avatar billede hayat Nybegynder
01. maj 2006 - 22:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man udskrive til fastlagte skemaer fra Access

Hej eksperter,

Jeg har lavet en Database i Access 2003, som skal lage alle mulige oplysninger om kunder. Diss oplysninger skal senere hen tages ud af databasen og bruges til at udfylde nogle skemaer. I dag gør man det det hele manuelt. Men med den nye databasen vil firmaet gerne automatisere processen, således at skemaerne blive udfyldt vha. rapporter. Jeg har forslået, at jeg laver nogle rapporter, der indeholder de samme oplysninger som skemaerne og ligner dem. Men det offentlige som firmaet skal sende skemaerne til, vil kun tage i mod sine egne skemaer.

Spørgsmålet.
Kan man fra Access 2003 udskrive til nogle fastlagte (i PDF format) skemaer.
Det skal lige siges, at jeg ikke er Access ekspert.

Hilsner.

Hayat
Avatar billede jacla Nybegynder
01. maj 2006 - 23:00 #1
Avatar billede hayat Nybegynder
02. maj 2006 - 00:16 #2
Har lige haft et hurtigt kig på ovenstående links, og kunne ikke finde noget, der kunne besvare mit spørgsmål.
Avatar billede ffsoft Praktikant
02. maj 2006 - 08:58 #3
Du kan hente et værktøj på Internet der laver .pdf filer om til
.doc filer. Du kan så flette data fra Access ind i Word dokumenterne
og hvis du anskaffer Adobe Writer kan du gemme filerne som .pdf.
Avatar billede hayat Nybegynder
02. maj 2006 - 13:09 #4
Kan man godt flette data fra ind i et skema i doc format? For hvis det er muligt kan man vel bare skaffe sig Adobe writer, som vel både kan konverter fra doc til pdf og omvendt? Men har du et eksempel på, hvordan man flette data fra Access ind i et fastlagt skema?
Avatar billede hayat Nybegynder
02. maj 2006 - 23:50 #5
Til Jacla: Jeg har ikke været i stand til at finde noget på ovenstående links. Var der noget omkring fletning af data fra Access til Word?

Til ffsoft og andre: I må meget gerne komme med noget konkret, hvis I har kendskab til/erfaring med området. Jeg vil gerne give flere points (end de 30) til den/dem, der kan komme med noget konkret.
Avatar billede ffsoft Praktikant
04. maj 2006 - 16:58 #6
I Access laver du en forespørgsel der dækker det du gerne vil have vist.
Åben Word og vælg brevfletning. Vælg opret standard breve. Vælg datakilde.
Find databasen og vælg forespørgslen. Så skal du indsætte flettefelter
de rigtige steder. Gem dokumentet som en skabelon. That's it and that's
all.
Nu kan du bruge det igen og igen.
Avatar billede hayat Nybegynder
05. maj 2006 - 16:55 #7
Ok tak, det var mere konkret :-)
Jeg har allerede acepteret dit svar. Har du fået pointerne? Hvis ikke, hvordan kan jeg voerføre point til dig?
Avatar billede ffsoft Praktikant
05. maj 2006 - 17:10 #8
Jep & tak. :0)