Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 12:05 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi...hælp! Min CD ewr ved at være slidt!

Hejsa alle eksperter!

Jeg har hårdt brug for jeres hjælp! Jeg skal virkelig snart have lavet en sikkerhedskopi eller back up CD på mit yndlingsspil - en gammel kending helt tilbage fra 2001 "The Settlers 4 v.1.06.8). Jeg elsker simpelthen stadig det spil, og det er brugt så meget, at disc'en er ved at være godt slidt og RIDSET :-(. Jeg er så bange for, at jeg pludselig en dag ikke kan spille det mere - at drevet ikke kan læse den - så jeg skal virkelig have lavet en sikkerhedskopi. Eller også skal jeg have en fil, der gør, at jeg kan køre spillet på computeren uden CD'en.

Jeg har prøvet ALT efterhånden - synes jeg selv :-). Har været inde på www,gamecopyworld.com" og fundet en eller anden "patch" (eller hvad det hedder) som skulle gøre sådan,at jeg kunne spille spillet uden cd' en - en NO CD crack eller sådan noget. Men den virker ikke.
Jeg skulle erstatte den originale "S4_Main.exe" med den, jeg har fået fra websiden, men det virker ikke. - har ellers fundet den til den rigtige version, mener jeg selv. Jeh får beskeden:

"Kun en del af ReadProcessMemory - eller WriteProcessmemory- anmodningen blev gennemført"

Hvad gør jeg? Tør ikke at bruge den gamle cd mere - den er dyrebar indtil jeg får lavet en sikkerhedskopi eller kan spille det på computeren uden cd' en :-).

Hjæææælp!!

På forhånd tusind tak.

Med venlig hilsen
Tartina
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. maj 2006 - 12:10 #1
En backup/sikkerhedskopi er nok det mest lovlige, af de to muligheder.

Det er ikke tilladt at bruge en "no cd" crack/patch/opdatering, med mindre at denne er udstedt af firmate bag softwaren.

/theSurfer
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 12:16 #2
Hej. Tak for det hurtige svar :-). Jeg søger ABSOLUT en lovlig løsning - jeg vil bare bare mit elskede spil ("Snøft"). Men jeg er en tøs, der ikke har ret meget forstand på IT (:-D), så jeg vil vide, hvordan jeg laver den back up? Det kan jeg jo ikke! Den vil ikke lave den. Hvordan gør jeg? Jeg vidste ikke, at man ikke måtte have en fil liggende, der gjorde sådan, at man kan spille det uden en disc - det ville da være noget nemmere :-)! Men det er udelukket så :-).
Jeg ved ikke, hvordan jeg kan lave den sikkerhedskopi - vil du ikke nok hjælpe mig?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 12:23 #3
Brug en af disse guides til at lave en sikkerhedskopi.

Når du har gjort det, kan du prøve at kigge på dette produkt:
http://www.tryus.dk/d_skin.asp
Jeg har ikke selv prøvet dem, men det lyder fornuftigt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. maj 2006 - 12:24 #4
Sikkerhedskopi er tilladt: http://www.infokiosk.dk/sw10498.asp

/theSurfer
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. maj 2006 - 12:24 #5
Du kan sagtens lave en sikkerhedskopi af spillet, problemet er bare at det ikke kan lade sig gøre at spille spillet uden en patch, og denne er som thesurfer skriver ulovlig :(

Bedste alternativ er at rode igennem fona/merlin/bilka etc. de har somregel best buy spil (gamle spil til billige penge)

Vh
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. maj 2006 - 12:26 #6
Hvis man laver en 1:1 kopi, dvs direkte kopi, kan det være at man kan bruge sikkerhedskopien.

Visse software (spil/programmer) laver et ekstra check, der gør at dette ikke kan lade sig gøre.

/theSurfer
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 12:34 #7
Godmorgen - jeg glemte da linket til guides:
http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=2#Image-filer
Der kan du nok finde det du skal bruge.
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 12:40 #8
Hejsa. Tusind tak for de hutige svar. Vil lige prøve "tingene af" og vender tilbag :-).
Avatar billede c-holst Novice
01. maj 2006 - 12:47 #9
ellers prøv at søge på fx qxl. kunne ikke lige finde den idag, men med lidt tålmodighed har jeg fundet mange spil, til fornuftige priser, især når de er en smule bedagede:-)
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 13:03 #10
Hej igen.

Prøvede at lave noget image noget vhj CloneCD, men der kom en kommentar med Write error ca. 50% inde :-(. Aner ikke hvad der sker :-(. Jeg fulgte "guiden"! Kan manvirkelig ikke lave et back up project? Tænk hvis spillet ikke eer til at skaffe igen, da det er så gammelt!!
Avatar billede c-holst Novice
01. maj 2006 - 13:15 #11
prøv at læse cd fra et andet drev, gerne et der nyere. min personlige erfaring er, at kan noget ikke læses i det ene drev, kan det måske i det andet.

mener også der findes software som spinner dit drev ned i hastighed, hvorved det bedre skulle kunne læse en dårlig disk
http://www.cdspeed2000.com/
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 13:52 #12
Hej igen.
Det hjalp at skifte drev :-) - nu fik jeg lavet en sikkerhedskopi. Men det sjove er så, at spillet ikke vil starte :-(. Som Innercity skrev, kan man åbenbart ikke bruge sikkerhedskopien til noget, da den jo ikke kan starte spillet (Der stod "Settlers kan ikke startes"). Men kan det virkelig passe, at man ikke kan lave en sikkerhedskopi, man kan bruge til noget? Ellers er der vel ingen ide i at lave den :-D. Brugte det der Image noget, og det virkede efter hensigten, så jeg forstår ikke, hvorfor, jeg ikke kan bruge den.

Lige en ting - det er første gang, jeg er herinde. hvordan uddeler man point? Kan man splitte dem op mellem de forskellige, der har svaret, eller skal man give dem alle til en person :-)?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 14:10 #13
Er der en kode til spillet?
Måske kan spillet installeres med kopien på en anden pc? Problemet kan måske være at du benytter en kopi til et allerede installeret spil?

Du kan fordele pointene lige som du har lyst til. Du skriver bare hvem du vil give point. Derefter smider vedkommende et svar. Du markerer de/det navn som skal have point og trykker derefter på accepter.

Velkommen :o)
Du kan læse lidt mere her:
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 14:24 #14
Hej. Ja, DET kan være! Det er jo allerede installeret fra originalen! Så du mener, at jeg skal afinstallere spillet og prøve at installere det med sikkerhedskopien på min PC?
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 14:41 #15
JAAA, DET VIRKER NU!! Det var en hård kamp, men jeg vandt til sidst :-D. Det var lige sidste kommentar fra anonyn, der gjorde udslaget :-). Har geninstalleret spillet med min sikkerhedskopi, og det virker. Nu er mit højtelskede spil sikret langt ud i fremtiden :-D. Og fik et godt tip - også af anonyn - angående beskyttelse af disc'en, så der ikke opstår ridser og des lige :-). Det er ligesom for sent med originalen nu - den er ved at være færdig - men vil gøre alt for at beskytte den nye disc :-).

Tusind tak for alle jeres komentarer og al jeres hjælp - det er jeg meget taknemmelig for :-).

NU må jeg vist hellere få uddelt nogle point ;-). Vi snakkes garanteret en anden god gang :-)

Mange taknemmelige hilsner fra Tartina
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 14:50 #16
Skal lige høre - jeg vil gerne fordele de 200 point ud på de personer, der har hjulpet mig. Men hvis jeg bare skriver - ifølge Exp.Faq - point til "brugernavn" i et spørgsmål, modtager denne person så automatisk alle 180 point?? Eller har jeg mulighed for at give denne et vist antal point efter denne har svaret?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 14:53 #17
Du har allerede udlovet 180 point til dette spørgsmål, hvilke også er rigeligt.

Indtil videre har vi kun kommenteret i dette spørgsmål. Derfor kan du ikke uddele nogen point. Det kan du først når der er svaret.

Der kommer et svar fra mig nu. Så kan du bede den andre deltagere om også at smide et svar. Så kan du dele pointene mellem dem der har svaret.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 14:54 #18
P.S.
Husk at tage et par ekstra kopier :o)
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 14:57 #19
Hov - ja jeg mente også de 180 point :-).

Vil gerne give point til C-Holst og thesurfer - gider I at give et svar :-)?
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 15:02 #20
Nå! anonym - du har vist fået dem alle :-D. Det var jo det, jeg prøvede at undgå - altså at kun en person fik dem alle :-D. Ville alligevel have givet dig størstedelen, men C-Holst har nu også været til en hjælp :-).

Ja, som sagt kender jeg ikke til "systemet" herinde endnu, så derfor alle de spørgsmål :-D.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 15:03 #21
Nu har du givet point til mig, men jeg opretter bare et spørgsmål og deler pointene med dem. Det skal du ikke spekulere mere på :o)

Men for eftertiden venter du med at acceptere svar indtil de personer du vil give point har lagt et svar.
Så er det at du bare skal markere deres navne og trykke accepter :o)

Du vil sandsynligvis også komme ud fra at der kommer svar du ikke kan bruge. Så markerer du bare navnet og trykker afvis.

Held og lykke :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 15:04 #22
Så har jeg oprettet et spørgsmål med point til thesurfer og c-holst:
http://www.eksperten.dk/spm/706506

Så er den sag klaret :o)
Avatar billede tartina Nybegynder
01. maj 2006 - 15:10 #23
Tusind tak for det - ja, jeg er sgu lidt en klovn til det her endnu ;-). Bare du tog størstedelen selv, da du har været til den største hjælp :-)