Avatar billede premena Nybegynder
06. maj 2001 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ftp kun på lokal netværk

jeg har et tdk proaccess med epeed stream router. i dekumentation fra teledk står der at 192.168.1.4 er sat til ftpv severen samt dns serveren , tcp port 21 og 53 betyder det at min pc skal fysisk tilslutes til den stik der har 192.168.1.4 eller man kan gøre det via software? jeg har lavet ftp server, men når jeg prøver at komme i min ftp med ip adressen, som tdk har givet mig, der sker ingen tin - når jeg starter ftp serveren jeg få denne desked: FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.6, on port 21 - jeg kan kun komme i min ftp via lokal  ip adressen ftp://192.168.1.6 Hvordan kan andre udefra få adgang til min ftp??? hjelp hjelp hjelp
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. maj 2001 - 21:21 #1
for at få din ftp til at virke skal du ind i kontrolpanel under netværk og sætte din ip til 192.168.1.4 og undernetmaske 255.255.255.0
default gateway sættes til 192.168.1.1 og dns adresser sættes til 193.162.159.194 og 193.162.145.130

klik ok og genstart!
når din ftp så går online vil folk kunne få adgang til din ftp server ved at connecte til din EKSTERNE ip adresse! du vil sikkert ikke selv kunne connecte så få en til at afprøve den :)
Avatar billede premena Nybegynder
06. maj 2001 - 21:39 #2
mange tak det virke,lig føre jeg give pointerne  kan du venlist foklarer havd er det andre dns adresser og gatway, hvad så hvis jeg skal lave web server? bliver der nogen problemmer?, kender du nogen sted hvor jeg kan læse om det?
Avatar billede premena Nybegynder
06. maj 2001 - 21:45 #3
jeg ka se der står 0 point til dig jeg ved ikke om du har fået pointerne eller ikke? hvis du ikke har fået dem fortel mig hvrdan skal jeg give pointerne ,fordi jeg ved ikke ret meget om det her ekperten dk. gerne give 60 point
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. maj 2001 - 21:48 #4
da du nu har indtastet ip adressen selv, slåes DHCP serveren i routeren fra og man skal selv sætte gateway (routerens ip) og dns adresser (navneserver) for at routeren ved hvad det er du vil!
jeg har ikke selv prøvet at lave webserver men prøv at søge på www.teledanmark.dk efter proaccess support!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. maj 2001 - 21:49 #5
jeg har skam fået pointene :)