Avatar billede smoff Nybegynder
30. april 2006 - 23:25 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke inatallere min driver til min SATA disk

Hej har lige købt SATA disk, men når jeg vil installere ny os på den, ved brug at xp cd og en diskette med sata corntroller på.
jeg trykker først på F6 og dernæst s for at installere sata corntroller fra disketten, det går rigtig godt ind til jeg forsætter, så kan den ikke finde sata driverne??? Har et A7N8X-E MB fra asus. vis jeg installere xp på en ide hadisk og bruger de samme sata driver virker den fint, men så ligger mit os ikke på sata disken som det skal. HÅBER der er nogle som kan hjækpe mig.
Avatar billede leif Seniormester
30. april 2006 - 23:26 #1
Der ligger ikke flere Versioner af SATA driveren på disken vel ?
Avatar billede leif Seniormester
30. april 2006 - 23:29 #2
Avatar billede tagebebe Nybegynder
01. maj 2006 - 00:16 #3
hmmm, med et asus-bundkort behøver du ikke sata-drivere, men du skal sørge for at sata-rom er slået til i bios!
Avatar billede smoff Nybegynder
01. maj 2006 - 06:47 #4
jeg har kigget i min bios og kan ikke finde noget om sata-rom.
vis jeg ikke bruger nogle driver finder min com. slet ikke min sata disk.

hej Life jeg kan kun finde en og det er godt nok silicon 3112 men vil lige prøve 3114 når jeg har fri fra arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 10:59 #5
Er du sikker på at det er de rigtige drivere du har kopieret over på din diskette? Hvis du vælger de følgende filer bør du være på den sikre side
Si3112r.sys - si3112r.cat - SilSupp.cpl - TxtSetup.oem - Si3112r.inf - SiiSupp.vdx - SIWinAcc.sys
Avatar billede smoff Nybegynder
01. maj 2006 - 15:21 #6
har kigget på min diskette og de hedder si3112r - si3112r - si3112r - sisupp.vxd - siwnacc - txtsetup.com så det skulle være de rigtig. men mit problem, efter de filler er fundet og jeg skal forsætte instaltionen finder den ikke de her filler si3112.sys - siwinacc.sys - si3112r.inf - silsupp.cpl - si3112r.cat.
vis jeg bare køre vidre virker win-xp ikke
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 08:19 #7
Har du overvejet at "streame" en installationscd, måske det kan løse dit problem
Avatar billede smoff Nybegynder
03. maj 2006 - 09:11 #8
ja det har jeg, mit problem er bare jeg ved ikke hvor jeg skal ligge de filer eller om de skal ligge i en mappe
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 09:36 #9
Det er nu uhyre enkelt, du kan finde en guide på http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm og i næste uge kommer en mere udførlig og forklarende guide på http://www.it-knowlegde.dk
Avatar billede smoff Nybegynder
03. maj 2006 - 09:55 #10
det må jeg lige kigge på tak ind til vidre
Avatar billede smoff Nybegynder
03. maj 2006 - 10:05 #11
skal man stadig bruge en diskette med filerne på eller er det ikke nødvændit mere??
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 11:49 #12
Nej du skal følge guiden og det vil sige at du smider alle de filer der omtales 01/05-2006 10:59:46 ind i mappen i386 - du redigerer filen "TXTSEUP.SIF" så den passer med dine drivere - du opretter en ISO fil af din nye og redigerede XP - brænd ISO filen som bootimage og så bør det køre
Avatar billede smoff Nybegynder
04. maj 2006 - 06:33 #13
nu har jeg så prøvet et par gange og installation stopper vær gang med en meddelese om at filen viasraid.sys ikke kan findes?? hvad så nu : (
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2006 - 19:52 #14
Prøv at paste det afsnit du selv har tilføjet "TXTSEUP.SIF"
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2006 - 15:07 #15
Jeg har lige gennemlæst din tråd, jeg forklarede dig at du skulle kopiere følgende filer til "i386"
Si3112r.sys - si3112r.cat - SilSupp.cpl - TxtSetup.oem - Si3112r.inf - SiiSupp.vdx - SIWinAcc.sys
Derefter skulle du redigere din "TXTSEUP.SIF" i henhold til de filer du havde kopieret, hvordan kommer viasraid.sys ind i billedet ??????
Avatar billede smoff Nybegynder
13. maj 2006 - 15:53 #16
ja jeg ved heller ikke hvor viasraid.sys komme fra jeg har bare gjort og skrevet som der står i den der guide. så lave jeg en ny skive også kommer det
Avatar billede smoff Nybegynder
13. maj 2006 - 15:57 #17
nu har jeg fundet ud af hvor det kommer fra.Guide

Opret mappen C:\XPCD
Kopier alle filerne fra den originale Windows XP CD-ROM til mappen C:\XPCD
Hvis du ikke vil slipstreame din XP CD-ROM med service pack 2 skal du gå til pkt. 6
Hent service pack 2 hos Microsoft og gem den på C:\
Vælg Start -> Kør... og skriv:
C:\WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe /integrate:C:\XPCD
Der åbnes nu et vindue og slipstreaming foretages
Kopier indholdet af denne ZIP fil til mappen C:\XPCD\i386
Åbn filen C:\XPCD\I386\TXTSETUP.SIF med Notepad/Notesblok
Tilføj disse linier nederst i filen lige før det næsten usynlige EOF (End of File) tegn
[SourceDisksFiles]
viapdsk.sys = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4
VIASRAID.SYS = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4

[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_1106&DEV_3149 = "VIASRAID"
PCI\VEN_1106&DEV_4149 = "viapdsk"

[SCSI.load]
VIASRAID = VIASRAID.SYS,4                  *******HER HER HER STÅR DET*************
viapdsk = viapdsk.sys,4

[SCSI]
viapdsk = "VIA ATA/ATAPI Host Controller"
VIASRAID = "VIA Serial ATA RAID Controller"

Eksempel:

Gem filen
Så skal der laves et nyt ISO image. Dette gøres ved at hente og pakke denne fil ud til C:\
Nu skal de nye ISO image dannes og dette gøres ved at vælge Start -> Kør... og skrive:
C:\cdimage.exe -lXPSATA -h -j1 -m -bxpboot.img C:\XPCD C:\xpsata.iso
Så er der kun tilbage at brænde ISO imaget over på en CD-ROM. F.eks. vha. brænderprogrammet Nero
Her efter et det bare at starte PC'en med den nye CD-ROM siddende i drevet
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2006 - 17:36 #18
Ja men du skal naturligvis redigere "txtsetup.sif" så den passer til dine filer det var jo det jeg skrev 09/05-2006 15:07:04. Hvis du ikke kan finde ud af det så meld tilbage så laver jeg den til dig
Avatar billede smoff Nybegynder
18. maj 2006 - 09:19 #19
Hej er lige kommet hjem fra øvelse. det lyder da rigtig godt for jeg ved ikke hvad det skal stå så det passer til mine filler?? det er super vis du kan hjælpe med det også
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 13:29 #20
Følgende filer skal ind i i386
"Si3112r.sys - si3112r.cat - SilSupp.cpl - TxtSetup.oem - Si3112r.inf - SiiSupp.vdx - SIWinAcc.sys"

Nedenstående kopieres ind i filen TXTSETUP.SIF lige over tegnet "End of File" se iøvrigt http://www.it-knowlegde.dk/sata_streaming.html

[SourceDisksFiles]
Si3112r.sys = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4
SIWinAcc.sys = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4
[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_1106&DEV_3149 = "Si3112r.sys"
PCI\VEN_1106&DEV_4149 = "SIWinAcc.sys"
[SCSI.load]
Si3112r.sys= Si3112r.sys,4
SIWinAcc.sys = SIWinAcc.sys,4
[SCSI]
SIWinAcc.sys = "VIA ATA/ATAPI Host Controller"
Si3112r.sys = "VIA Serial ATA RAID Controller"
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 17:44 #21
Hvad med lidt respons ????
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2006 - 21:12 #22
Jeg lægger et svar, hvis du engang vender tilbage kan du jo acceptere eller afvise
Avatar billede smoff Nybegynder
27. maj 2006 - 06:50 #23
Hej Helgec

Det err super fedt du gider at prøve at hjælpe!! har haft problemmer med min internet
forbindelse og tdc er sku ikke de hurtigste i verden, men nu køre den igen. vis det her virker skal du Have alle 150 ponit det er for TJENT. du høre nærmer i dag eller i morgen
Avatar billede smoff Nybegynder
28. maj 2006 - 08:28 #24
godmorgen så nu har jeg prøvet den nye cd og det ser ud til at virke fint. jeg kan komme til at installere på min sata disk og det går fint, lige ind til win-xp selv genstarter under insalltionen. når den starter op igen er det med blå skærm og en stop fejl 0x0000007b (0xf789e528,0xc0000034,0x00000000,0x00000000) hvad så nu vis du stadig kan hjælpe ???
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2006 - 08:36 #25
Ja nu fjerner vi os jo lidt fra det oprindelige spørgsmål, men prøv at kig lidt på http://www.it-knowlegde.dk/bsod.html
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2006 - 08:39 #26
Hvis du vil kontakte mig igen så gør det via http://www.it-knowlegde.dk/ jeg får ingen mail fra "eksperten" og det er lidt rodet når jeg selv skal sidde og blade baglæns i de tråde jeg har deltaget i
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2006 - 09:52 #27
Prøv at læse tråden http://www.eksperten.dk/spm/712226