Avatar billede cow-tilter Nybegynder
30. april 2006 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på webbilleder

Ja spørgsmålet er lidt et rip off af:
http://www.eksperten.dk/spm/606340

Jeg har lavet et galleri på en hjemmeside. Der er login for at komme ind til billederne, men ved at skrive det direkte link vil man kunne se billederne. Jeg er ikke så bange for at en eller anden der prøver sig frem, men mere googles billede-søgemaskine. Som det også er beskrevet i indlægget postet ovenfor kan man bruge .htaccess, jeg ved bare ikke hvordan denne fungerer. Hvis jeg kunne få en lille guide eller kunne komme med et par eksempler på billedebeskyttelse, ville det være helt fint.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
30. april 2006 - 19:34 #1
I øvrigt skal det lige nævnes at jeg bruger surftown, og de har tilsyneladende nogle begrænsninger i brugen af .htaccess. De skriver lidt om det her, men jeg får som sagt ikke så meget ud af det
http://support.surftown.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=290&group=dk&languageid=2
Avatar billede duejensen Nybegynder
30. april 2006 - 21:08 #2
En anden løsning kunne jo være at bruge php's image funktioner til at displaye billedet.
Dermed kan du undgå at offentliggøre et filnavn på dine billeder - og det vil ikke være muligt for nogen at samle links sammen.

Men er det primært google søgemaskine du er bange for, tror jeg slet ikke du behøver bekymre dig. google finder (vist) aldrig på at logge ind, og får dermed aldrig fat i et link, der indeholder dine billeder.
Avatar billede duejensen Nybegynder
30. april 2006 - 21:11 #3
Nå så først nu, din henvisning til dit tidligere spørgsmål, så ideen med ikke at offentliggøre filnavne var ikke ny.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
30. april 2006 - 22:14 #4
Jamen så behøver jeg jo slet ikke lave noget om, jeg kører billederne gennem flash, så filnavnet kommer ikke frem.
Grunden til min bekymring var at jeg i et øjeblik havde glemt hvordan google indeksere hjemmesider. Havde ikke tænkt på at den gik frem efter links. Smider du ikke lige et svar :-)
Avatar billede duejensen Nybegynder
01. maj 2006 - 05:31 #5
Fino