Avatar billede Slettet bruger
30. april 2006 - 13:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: Nyt system

Hej Holere,

Efter mit grafikkort og bundkort her i sidste uge brændte sammen har jeg besluttet mig for at købe et nyt pc system.

Jeg regner med at genbruge nogle af de "gamle" dele og anvende dem i det nye stystem. Resterne er:

DVD-brænder: 1x DVD+- Liteon Retail

Ram: 2x ddr400 512mb cl 2.5 (1 gb ram)

Hdd: 1x WD Caviar 160gb SATA

Jeg mangler nu et GFX kort, Processor og et mainboard, så jeg tænkte på om nogle af jer derude har forstand på dette kunne tænke sig at give mig et foreslag, til hvordan sådan en pc kan sammensættes.

Krav:

Processor skal understøtte det nye 64bit.

Bundkort: Skal fungerer sammen med de dele jeg i forvejen har. (Hvis dette er muligt)

GFX: Skal understøttes af PCI-express, Regner kun med at sætte ét enkelt GFX kort i maskinen.

Regner med at bruge cirka 4000 kr. på systemet.

Det gør ikke noget hvis jeres bud overstiger en smule.

På forhånd tak for hjælpen!

- Gajda
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 13:56 #1
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 13:57 #2
Det var et svar
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 14:33 #3
det var et rigtigt godt svar - jeg havde ramt ca. det samme *ggg*
Avatar billede pinball Nybegynder
30. april 2006 - 16:04 #4
gajda citat:

GFX: Skal understøttes af PCI-express, Regner kun med at sætte ét enkelt GFX kort i maskinen.

hvorfor så vælge sli bundkort?

er der en grund til at du vælger amd athlon cpu?

hvorfor vælge 7800GT når du kan få 7900GT til næsten samme pris?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194400

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=197602
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2006 - 17:29 #5
Grunden til SLI er at så er man fremtidssikret - ikke så svært at lure ;)
Ville nok også vælge http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150942 pga. tilslutningsmulighederne.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 17:29 #6
Kommentar: pinball

Hvorfor ikke have muligheden med!?

"er der en grund til at du vælger amd athlon cpu?"

Hvorfor skulle jeg ikke vælge AMD?
Avatar billede pinball Nybegynder
01. maj 2006 - 01:44 #7
Kommentar: john_stigers

kan ikke se hvad du mener med fremtidssikret. intet er fremtidssikret og da slet ikke ddr1 bundkort. desuden skal der skiftes til en større psu hvis man vælger 2x7800gt.
hvis man skal bruge vivo så er 7800gt et godt valg.

Kommentar: huset

spørgsmålet var rettet mod gajda :)
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 10:09 #8
"kan ikke se hvad du mener med fremtidssikret. intet er fremtidssikret og da slet ikke ddr1 bundkort. desuden skal der skiftes til en større psu hvis man vælger 2x7800gt.
hvis man skal bruge vivo så er 7800gt et godt valg."

Ja, der skal en større PSU i, men er det ikke lige at hænge sig i små ting?

Hvad angår DDR2 vs DDR1 så stopper produktionen jo ikke lige i nær fremtid vel, og bundkortene forstår stadig ikke at udnytte så store hastigheder som DDR2 tilbyder pinball
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2006 - 11:19 #9
Drop A8N-SLI - A8N-SLI/SE er afløser.
/se understøtter SATA 2 - det er forskellen + /se er billigere.
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 08:45 #10
Kortet er stadig bagudkompitabelt
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2006 - 13:24 #11
Jep
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 01:28 #12
gajda: bare husk at 7900GT er bedre end 7800GT på alle områder selvom de næsten koster det samme. håber at john og huset er enig med mig i det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2006 - 08:23 #13
Jep
Avatar billede huset Praktikant
11. maj 2006 - 10:00 #14
Fik opretter svar nok til at lukke, eller er der brug for yderliger support?
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:09 #15
???????????
Avatar billede huset Praktikant
12. februar 2007 - 08:07 #16
sidder din tast totalt fast - pinball