Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:01 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon virker ikke - optagelse ikke muligt.

Min mikrofon har ingen mute knap.
Enhedsorientering viser ingen gule markeringer.
Højttalerne afspiller i ekstrem flot kvaltet.
Jeg har indlæst lyddriverne igen til mit SoundMax Integreret lydkort på mit ASUS P4 800 MX bundkort. Stadigvæk ikke indspilning muligt.
Jeg har kørt Sandra Lite testprogram på lyd-delen og alt meldes ok.
Jeg har downloaded programmet Soundcheck. Afspildning superflot -men recording - ingen lydudsving vises på viser.
Mikrofonen er helt ny og lige pakket ud og sat i det lyserøde stik på bundkortet med indikation for mikrofon.
Indstillinger for lyd: Egenskaber - afspilning er sat til mikrofon. Der er skruet op for lyden og der er checkmark for mikrofon som indspilningsenhed.

GODE RÅDE SØGES AF EKSPERT.

Jeg begriber det simplethen ikke.
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:08 #1
kontrolpanel - lyde og lydenheder - lydenheder - indspilning af lyd lydstyrke og sæt kryds under mikrofon
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:09 #2
Til orientering:  jeg kan heller ikke selv høre, hvad jeg siger i mikrofonen, over højttalerne.
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:09 #3
til tagebebe: hvis du tager tid til at læse mit indlæg - kan du se, at dette ER gjort.
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:11 #4
undskyld - sover
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:11 #5
Undskyld - jeg har skrevet forkert: INDSPILDNING er sat til mikrofon. Jeg har lige checket en ekstra gang. Sorry
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:12 #6
popper soundmax op, når du sætter mikrofonen i og beder dig bekræfte. hvad du har sat i?
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:20 #7
hvad mener du med at det popper op?  der er et soundmax ikon på menulinien ved uret, som kommer når Windows indlæses.
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:21 #8
der kommer ikke et sådant popup, nej!
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:22 #9
soundmax registerer når man sætter noget i og beder en bekræfte hvad man har sat i (har det selv). Så et eller andet tyder på der er noget galt med stik eller ledning!!
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:22 #10
jeg har lavet idoet-checket. taget mikrofinstikket ud endnu engang og trykket helt i bund.
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:23 #11
Kand det være ledning på bundkortet?
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:24 #12
prøv evt. at sætte noget andet i, feks. hovedtelefoner el. noget!
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:25 #13
hmmm. der er ikke nogen ledning fra lydstikkene til bundkortet
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:26 #14
jeg har prøvet at sætte hovedtelefoner i - men ingen reaktion.
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:27 #15
så tyder det på der er noget galt med stikket i computeren
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:28 #16
prøv evt. at genindlæse soundmax - selv om der ikke er udråbstegn i kontrolpanelet, kan det nogle gange løse problemet
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:28 #17
husk at genstarte
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:29 #18
Der er noget, der kunne tyde på det.
Skal hele bundkortet så skiftes ud eller kan man sætte et nyt lydkortet i pci-stikket?
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:29 #19
jeg prøver lige at genstarte. - jeg kommer igen :)
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:32 #20
Jeg har nu genstartet og testet - samme resultat, desværre.
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:32 #21
man kan sagtens sætte et lydkort i pci, det har jeg selv, nej jeg har 2!! *gg*. Bruger slet ikke det onboard lydkort
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:34 #22
skal du optage musik?
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:46 #23
Nej - min kone har en studieveninde, som er flyttet permanent til Australien. De har hidtil snakket i telefon. Nu er de begge oprettet i Skype, som jeg lige har installeret i min 1½ år gamle PC. Jeg har aldrig haft brug for det indtil nu, så det er først nu jeg opdager, at noget er galt - for jeg har jo altid kunnet afspille lyd rigtigt flot - så derfor opdages det først nu.
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 13:56 #24
dilemmaet er så om du gider vente på en reparation (2 års garanti) el. du køber et billigt lydkort, som det her http://www.thansen.dk/products.asp?c=694532317&n=672763476
Avatar billede websurfer11 Novice
30. april 2006 - 13:59 #25
ja - jeg tror nok jeg har et af rimeligt lydkort  i den Compaq PC, som jeg stillede på loftet p.g.a. revne i bundkort.
Avatar billede websurfer11 Novice
01. maj 2006 - 17:39 #26
saglukket