Avatar billede 2deep Juniormester
28. april 2006 - 12:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gennemregning af helt ark?

Jeg har lavet et helt exelark hvor jeg har flere hundrede tal stående, og nu jeg vil gerne vide hvordan jeg lettest får hele arket reduceret med en bestemt procent sats..?

Tak
DP
Avatar billede aksma Praktikant
28. april 2006 - 12:38 #1
Den nemmeste måde, hvis du kun har tal i regnearket, er i et tomt felt, evt. i andet ark indsætte den % du vil reducere til. Eks hvis du vil trække 10% fra skriver du 0,9.
Vælg dernæst dette felt, der indeholder 0,9 og vælger kopier. I arket du vil reducere makerer du alle felter, evt kun de felter du vil multiplicere, vælger dernest "indsæt Special" multiplicer, og taster på OK, og dernæst er alle tallene ganget med procenten i det felt, du kopiere fra.

mvh
Aksma
Avatar billede 2deep Juniormester
28. april 2006 - 12:47 #2
super, du skal lige gøre så jeg kan give dig points
Avatar billede aksma Praktikant
28. april 2006 - 13:06 #3
Her er et svar. Godt det virkede