Avatar billede tkaas Nybegynder
27. april 2006 - 15:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gemme indhold fra flashpaper

Er det muligt at få gemt en flashpaper-fil som noget andet?
Fx ligger denne:
http://www.uvm.dk/minist/documents/raad.swf
Jeg vil gerne om muligt have den gemt som word/pdf eller noget lignende.
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2006 - 15:58 #1
Hvis du indstallerer en PDF writer, trykker du simpelthent bare print og vælger PDF printeren hvilket vil lave en pdf fil ud af siden.

En af de bedste (gratis) pdf writers/printers er nok cutePDF som kan hentes kvit og frit her:
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Efter indstallation vil den være tilgængelig som en almindelig printer som du bare vælger under udskift for at lave en pdf.

Håber det kan bruges
Mvh
Martin
Avatar billede tkaas Nybegynder
27. april 2006 - 16:04 #2
Jeg har allerede prøvet et par forskellige pdf-printere, jeg havde installeret. Jeg får godt nok gemt en pdf-fil, men kun af det, jeg rent faktisk kan se på skærmen. Kvaliteten er heller ikke helt god, men hvis jeg dog bare fik hele filen (alle sider) så gik det nok. Så jeg har brug for en anden løsning, tror jeg...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. april 2006 - 18:52 #3
En pdf-writer som distiller fra adobe tager nu fint det hele med, men pdf-filen fylder over 10 mb.

Jeg har lagt et udprint op på www.bogstav.dk/test/uv.pdf - men den er nok først klar til dl om 5-10 minutter.
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2006 - 18:57 #4
cutepdf tog også det hele med i ganske fin kvalitet....
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2006 - 19:00 #5
Men du skal trykke på print ikonet i flashpaper menuen altså ikke browserens print fordi  så får du nemlig den dårlige opløsning og kun det der er på skærmen

Mvh
Martin
Avatar billede tkaas Nybegynder
27. april 2006 - 19:04 #6
Hmm - har I nogen forklaring på, at jeg kun får det, jeg ser på skærmen?
alexander_j - jeg har prøvet at åbne din fil. Det virker, som om pdf'en er et billede - dvs. jeg kan ikke markere text og kopiere det. Burde jeg ikke kunne det, når du laver pdf på den måde?
Ang. point, hvad gør vi her? Hvis det er min skyld, at jeg kun har kunnet gemme a la skærmdump, så er det vel nok webt, der skal have dem - han kom først. Er det ok - trods besværet med at lave fil og uploade?
Avatar billede tkaas Nybegynder
27. april 2006 - 19:06 #7
ok - du nåede lige at fyre dit svar af, inden jeg fik sendt. Vil du lige sende et svar, jeg kan belønne?
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2006 - 19:08 #8
For min skyld kan vi sagtens dele points, eller alexander kan få dem for det ekstra besvær med upload osv. betyder ikke så meget :)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. april 2006 - 19:17 #9
Jeg undvære gerne!
Avatar billede tkaas Nybegynder
27. april 2006 - 19:37 #10
Bare det at tildele alm. point volder mig altid besvær. Skal der være et svar nederst, man kan give point til - eller kan jeg også give point til et svar, der ligger længere oppe med kommentarer under?
Og jeg vil da gerne dele mellem jer. Men hvordan gør jeg det?

Kan I også svare på den med, hvorfor den fremstille pdf fremstår som et billede og ikke som en fil med tekst, der kan kopieres - eller skal det stilles et andet sted?
vh. tommy
Avatar billede webt Nybegynder
27. april 2006 - 20:50 #11
Sorry skulle lige lave lidt aftensmad...

Når der er lagt svar til et spørgsmål kan du acceptere hvilket som helst svar, eller alle svar - det gør du ved at markere den eller de brugere i boksen ude til venstre som skal ha' point - hvis du markere mere end en bruger bliver points som standard uddelt ligeligt mellem de svar der er. Hvis du mener et svar er bedre end de andre kan du trykke advanceret hvor du selv kan bestemme hvor stor en del af point de enkelte bruger skal ha'

Mht hvorfor den gemmer som billede... det ved jeg faktisk ikke - tror det er første gang jeg har været ude for det, men så også første gang jeg har prøvet at lave en pdf fra flashpaper - det må simpelthen ha' noget at gøre med flashpaper

Mvh
Martin