Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
26. april 2006 - 10:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Pædagogmedhjælperansøgningshjælp? (fPyhh det var langt)

Min kæreste vil så gerne ha´ et job som pædagogmedhjælper. Og det virker til at være en branche hvor der er sygt mange ansøgninger.
Så er der nogen der kan hjælpe mig/os med at komme med eksempler på ansøgninger der har båret frugt på dette jobområde. Enten som har givet en samtale og måske jobbet.
På forhånd tak.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
26. april 2006 - 10:43 #1
Har i haft fat i kommunen? De har som regel en standard formular, der skal udfyldes, hvorpå der er plads til lidt personlig info.

Se eksempel på formular her:
www.randers.dk/getfildb.asp?fil=P.82b%20-%20SKEMA.pdf
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
26. april 2006 - 10:56 #2
Det ved jeg ikke om de har i Kolding kommune men vil da finde ud af det. Tak indtil videre. :-)
Avatar billede c-holst Novice
26. april 2006 - 17:57 #3
Et par rigtigt givtige råd.

alle institutioner har en virksomhedsplan/servicedekleration, som oftest ligger tilgængeligt på kommunens hjemmeside. Denne kan hun hente og læse, når der er en ledig stilling i en given insttution. Så gælder det om, at finde deres mål og fokusområder og værdier og lave en ansøgning som matcher disse. Disse planer er meget vigtige i moderne institutioner, og er ikke bare "noget der skal laves"

Er der infomøde eller opfordres der til kontakt, så gør det, og forbered dig med lidt gode spørgsmål, gerne nogen som tager sit udgangspunkt i opslaget og virksomhedsplanen, så du ligesom virker interesseret og velorienteret.

stil ikke dumme spørgsmål
skriv ikke at du elsker små børn, at du er god til at passe din nevø
skriv ikke mere end et a4 +cv og bilag(kun de vigtige)

fokuser gerne på værdier, hvad du kan og så videre
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
27. april 2006 - 09:39 #4
Jamen tak for tippet Holst.
Spif2001 hvis du lægger et svar kan i dele point.
Ved i i øvrigt hvordan man deler point´ene mellem to svar - det har jeg nemlig ikke gjort før...
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2006 - 22:49 #5
hold shift nede og marker de ønskede svar:-)
Avatar billede zira Nybegynder
29. april 2006 - 20:04 #6
Jeg har også selv søgt stillinger og været til samtaler, er lige nu i en DUS/SFO. Jeg syntes også det har meget at sige med hvordan man frem lægger sin ansøgning. En pæn forside til ansøgningen i en tilbudsmappe, samtidig også afleveret den personligt på stedet. Så kan man også selv lige set det an. Men en kort frisk ansøgning med tilhørende kort cv. Og afslut med at du ser frem til en samtale eller ligende.

/z

har flere gode hvor de kommer fra :)