Avatar billede gittef Nybegynder
21. april 2006 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åben nyt vindue med respons på udfyldt form

Hejsa

Er vist hvad man kalder en nybegynder indenfor PhP.

Har et php-script, som henter oplysninger fra en form og sender dem som en email. Når brugeren har indtastet oplysningerne og trykker "Send", så genereres en "beskeden er sendt"-tekst i det samme vindue.

Mit problem er så, at jeg gerne ville have denne "beskeden er sendt"-tekst til at lukke op i et nyt vindue, således at brugeren ikke føres væk fra formen i det første vindue.

Mit php-script ser således ud:

<?php

// Finder IP-adresse og host.

  if ($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] != ""){
      $IP = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"];
      $proxy = $HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"];
      $host = @gethostbyaddr($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"]);
  }else{
      $IP = $HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"];
      $host = @gethostbyaddr($HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"]);
  }

// Henter felter fra formularen

$kategori = $_REQUEST["kategori"];
$webadresse = $_REQUEST["webadresse"];
$header = "From: Hestesporten.dk <info@hestesporten.dk>\nBCC: Hestesporten.dk <info@hestesporten.dk>";

$emne = "Vi har modtaget et linkforslag";
$besked = "Dette linkforslag er blevet modtaget. Følgende oplysninger er indtastet:\n\n$kategori, \n$webadresse;

// Danner mailen ud fra ovenstående oplysninger.
if(mail($email, $emne, $besked, $header))
echo  "Hej.<br><br>Tak for dit linkforslag. Vi vil snarest muligt uploade dit link.";
else
echo "Linkforslaget blev ikke afsendt - Prøv igen senere";

?>

Nogen der har en løsning? :-)

Venlig Hilsen Gitte
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2006 - 14:37 #1
<form target="_blank" osv osv ?
Avatar billede gittef Nybegynder
21. april 2006 - 14:43 #2
Coderdk > Jepz det var lige det jeg skulle bruge. Lidt pinligt at svaret var så simpelt -hehe...

Du skulle vel ikke vide, hvorledes man ændrer størrelsen på det nye vindue så det har en fast størrelse, når det åbner op?
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2006 - 14:55 #3
Evt. kan du lave en window.onload funktion i det nye vindue der bruger:

<script type="text/javascript">
  window.onload = function() {
    window.resizeTo(640,480)
  }
</script>
Avatar billede gittef Nybegynder
22. april 2006 - 11:03 #4
Tusind tak for hjælpen coderdk