Avatar billede peterkornum Nybegynder
20. april 2006 - 10:16 Der er 8 kommentarer

langsom åbning af eksisterende regne ark

Jeg har et problem med med min office pakke (2003) den er pludselig blever evigheder om at åbne selv simple regneark eller word dokument.. hvis jeg bare starter selve word eller excel foregår det ved normal hastighed!!! men eksisterende dokumenter tager 100 år!!
det tager op imod 10 gange så lang tid at åbne et eksisterenede dokument som det plejer!!

Jeg har førsøgt med at geninstalere office pakken... men det hjalp ikke...
alle andre programmer køre stadig ved fuld hastighed.. eks Illustrator osv..
jeg har ingen anelser om hvad der kan være sket??

denne maskine er en kontor maskine der kan benyttes af felre forskellige personer, og jeg kan ikke udelukke at der er blevet pillet ved excel instillingerne.... SUK!!!

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!
Avatar billede supertekst Ekspert
20. april 2006 - 10:39 #1
Anvender også 2003 - duer velkommen til at sende et af de "langsomme" eksemplarer til pb@supertekst-it.dk - så skal jeg se på "patienten".
Avatar billede peterkornum Nybegynder
20. april 2006 - 11:18 #2
det er ikke regne arket det er galt med har prøvet dem på andre computere der er der ingen problemer!!
Avatar billede supertekst Ekspert
20. april 2006 - 12:18 #3
OK - har du prøvet at køre en virus-scanning på den pågældende computer?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2006 - 12:28 #4
Jeg har ind imellem (ca. en gang pr 3 mdr.) samme problem på min arbejds-computer.
Vores IT-afd. har set på sagen, uden dog at kunne finde årsagen til problemet.

Vi har dog fundet en løsning der er til at leve med, selv om det ikke er optimal.

Omtalte computer har normalt ikke adgang til internettet, men når problemet opstår kobles den på internettet et kort stykke tid, hvorefter problemet forsvinder af sig selv.

IT-afdelingen har ikke kunnet svare på hvorfor det løser problemet, men det virker!

Jeg ved ikke om du kan bruge disse oplysninger til noget som helst.  :)
Avatar billede bak Seniormester
20. april 2006 - 12:56 #5
Excel har en fil, hvorfra den henter menusystemet. Denne fil vil normalt være på 20-30kb.
På mange maskiner har denne fil en tendens til at vokse eksplosivt og optage uforholdsmæssigt meget hukommelse. Jeg har set eksemple på at den fylder helt op til 30.000 kb.
Hvis den er større end den 20-30kb, så slet den.
Filen gendanner sig selv bagefter i normal størrelse.

Den ligger :
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Microsoft\Excel og hedder excel11.xlb

Biblioteket er sansynligvis skjult i filbrowseren
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2006 - 14:41 #6
bak >> Findes der en tilsvarende fil for Word?
Avatar billede bak Seniormester
21. april 2006 - 19:43 #7
ved ikke, bruger ikke word :-)
Stort set alt kan laves i excel .......
Avatar billede zelman Nybegynder
17. oktober 2008 - 11:41 #8
Tjek evt. om du har noget Bluetooth software installeret som jammer. Der har det gjort for mig.