Avatar billede askask Nybegynder
20. april 2006 - 08:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CTRL+ALT +2 giver ikke @

I min Word 2003(med SP2) kan jeg ikke lave @ med tastkombinationen CTRL+ALT+2, men skal bruge ALT GR+2. I alle øvrige programmer virker CTRL+ALT+2 kombinationen.
Kan denne irreterende fejl rettes?
Avatar billede kirstineka Nybegynder
20. april 2006 - 08:19 #1
Jeg kan også kun anvende den sidste kombination, men er det da et problem at du kun skal bruge 2 tastekombinationer i stedet for 3?
Avatar billede pezz Novice
20. april 2006 - 08:23 #2
Vidste ikke at CTRL+ALT+2 gav et @. Har altid brugt ALT+GR, så det bør du også gøre! :P
Avatar billede askask Nybegynder
20. april 2006 - 08:24 #3
Måske et luksusproblem, men CTRL+ALT+2 kombinationen "sidder i fingrene" :-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. april 2006 - 08:30 #4
Grunden til at man bruger CTRL+ALT+2, er at det kan trykkes med en hånd.

Dog er denne kombination reserveret til overskrift2 i Word, da amerikanerne ikke har skruet deres keyboard så spast sammen, som vores.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
20. april 2006 - 08:30 #5
Hvis du absolut vil lave den tastekombination - så lave en makro og tilknyt den som genvejstast, her bestemmer du jo selv hvilken tastekombination du ønsker. Jeg har lige prøvet - det kan godt lade sig gøre hos mig.
Avatar billede askask Nybegynder
20. april 2006 - 08:57 #6
Tak for hurtig hjælpe og oplysninger.
Kristineka - du får point da jeg vil følge dit råd vedrørende makro.