Avatar billede christianb Nybegynder
19. april 2006 - 23:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HTML siden skal IKKE tælle med i "history"

Jeg har en website der starter med at detecte/tjekke om der er flash plugin og desuden detecter/tjekker for opløsningen og derefter vælger korrekt HTML fil.
Hvordan kan jeg undgå at mine "Detection"-sider tæller med i "history" således at browserens tilbageknap ikke genindlæser mine "detection"-sider.
/ChristianB
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. april 2006 - 23:56 #1
location.replace(url) mener jeg... 2 sek kigger lige...
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. april 2006 - 23:58 #2
yes den er god nok...

replace Method
The replace method replaces the current History entry with the specified URL. After calling the replace method, you cannot navigate back to the previous URL using the browser's Back button.

læs mere:
http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/location.html
Avatar billede christianb Nybegynder
24. april 2006 - 09:32 #3
jeg har kigget på det, og har fundet lidt mere mere information på det.
---> Da min detection køres via et javascript i forvejen er det nok kun at sætte følgende ind i scriptet der hvor jeg "skifter side":

java script:location.replace('minfil.htm')
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. april 2006 - 10:44 #4
yes præcist som jeg skrev :-)
Avatar billede christianb Nybegynder
24. april 2006 - 11:54 #5
...jo jeg skulle bare lige have "skåret den ud i pap".... Vil du svare, så skal jeg nok hoste op med points.
/ChristianB
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. april 2006 - 12:17 #6
allrighty du kan jo sætte funktionaliteten på f.eks

Block element:
<div onClick="location.replace('minfil.htm')">bla</a>

Inline element: (link)
<a href="java script:location.replace('minfil.htm')">bla</a>

i ren java script:

<script type="text/javascript">
function go2(url){
  location.replace(url)
}

go2('www.sitemak.net')
</script>
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. april 2006 - 12:18 #7
nårh ja et svar :-)
Avatar billede christianb Nybegynder
24. april 2006 - 12:25 #8
super!