Avatar billede mollez Nybegynder
18. april 2006 - 09:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dlink Dl-714P+ print server problemer

Hej alle sammen

Jeg kan ikke printe ud på min printer... den er sat til vores print server/router ting, den hedder Dlink Dl-714P+ jeg har opdateret til den sidste nye Firmware og har instaleret den nyeste print server driver, men når jeg ud skriver åbnes der bare et vindue som siger hvad jeg vil gemme mit print som, en *.mdi fil :S, jeg har ændret printerens port inde i indstillinger, så den skulle passe.

Er der nogle der kan hjælpe?

TAKKER
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. april 2006 - 10:42 #1
Mja, det lyder jo ikke helt som om du skriver til en printerport, men i stedet til en fil...

Du må igen ind unde printerindstillinger og kigge i "Porte" fanebladdet.

Du skal oprette en ny port - en TCP/IP port, med din routers IP-adresse (typisk noget med 192.168.1.1).
Den burde kunne finde "printerserveren" automatisk, men ellers skal du vælge protokollen RAW og port nr. 9100.

Og så skriv tilbage hvad dine indstillinger for porten er, hvis ovenstående lyder kryptisk...
Avatar billede mollez Nybegynder
28. april 2006 - 16:24 #2
jeg har prøvet de ting som du siger sådan var det allerede fra starten... har oprettet en printer i 192.168.0.1 (min router ip) men det virker stadig ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2006 - 09:03 #3
Så må jeg melde pas. Hvis ikke der er hak i "File" under "porte" fanebladdet, kan jeg slet ikke se, hvorfor den skulle åbne en "print til fil" dialog.

Men omvendt lyder det heller ikke som en normal print-til-fil dialog, når den foreslår filnavnet .mdi...

Jeg har desværre ikke nogen gode idéer...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2006 - 09:05 #4
Iflg. denne: http://filext.com/detaillist.php?extdetail=MDI er det noget Office 2003 dokument...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2006 - 09:10 #5
Og iflg. http://office.microsoft.com/en-gb/assistance/HP051894411033.aspx kan man sætte office til at printe til en MDI fil...

Det er ikke det der er sket?
Avatar billede mollez Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:16 #6
da der nu er gået lang tid og jeg stadig ikke kan finde ud af det, så købte jeg sku bare lige min egen printer:) hehe