Avatar billede jacker2 Nybegynder
15. april 2006 - 15:07 Der er 11 kommentarer

Nas/San Netgear sc101

Jeg har lige købt en netgear sc101 og monteret en ny Maxtor HD.
Er formateret og klar køre fint.

Men hvad kan jeg gøre for at se de filer jeg ligger ud på sc101, fra en anden pc.
jeg kan kun se nye filer når jeg har genstartet pc'en,
er der ikke en nemmer måde at refresh på.

Også kan jeg ikke få den til at uploade med mere en 8-10 Mbps

Jeg køre Win XPpro
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 15:12 #1
hastigheden er særdeles fin, maks teoretisk for et 100Mb ethernet er 12.5MB pr sek (vil man aldrig komme op på)
Avatar billede jacker2 Nybegynder
15. april 2006 - 15:18 #2
Men de skriver her at det kan komme op på 35-40MBit
http://www.edbpriser.dk/Review.asp?Kind=0&ID=36633
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. april 2006 - 15:22 #3
og det gør du også, 34-40Mb skal du dele med 8 for at få i MB, og det er kun 4.5-5MB pr sek de kunne nå, og du er på det dobbelte, så alt er i fineste orden
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 08:31 #4
Man skal absolut være opmærksom på, at et trådløs netværk giver en væsentlig lavere ydelse, end et ikke trådløst netværk. Årsagen er måden, hvorpå trådløst arbejder, ved hele tiden at søge efter en forbindelse. Der vil så opstå en stor mængde ”spildt” trafik på mediet, og dette sat sammen med forstyrrelser udefra som støj, vil det igen reducere signalet og sænke sendestyrken.
Avatar billede jacker2 Nybegynder
16. april 2006 - 08:49 #5
Jeg har sat et trådløs netværk til min router, skal jeg ta' den fra selv om cs101 ikke er sat til den trådløse, men til routerne.
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:40 #6
Ikke forstået
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:41 #7
Ligemeget hvad, så vil du aldrig opnå max forbindelse
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:25 #8
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede jacker2 Nybegynder
30. april 2006 - 21:32 #9
Jeg mangler et svar på.

hvad kan jeg gøre for at se de filer jeg ligger ud på sc101, fra en anden pc.
jeg kan kun se nye filer når jeg har genstartet pc'en,
er der ikke en nemmer måde at refresh på.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:43 #10
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede jacker2 Nybegynder
16. maj 2006 - 18:49 #11
Ja som jeg skriver jeg kan ikke se de filer jeg ligger ud på sc101, fra en anden pc.