Avatar billede kreinoee Nybegynder
14. april 2006 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor hører databasen til i objektorienteret analyse og design

Er i tvivl om hvordan man skal implementere en datase i et system som er analyseret med objektorientere analyse og design, som beskrevet i bogen af samme navn.

er lidt i tvilv om hvordan man skal implementere og desgine en database. Det er selvfølgelig en del af modellaget som vi skal have i en database, men vi kan ikke helt udrede fra bogen, om man stadig skal opbygge modellelaget som klasser, og lade dem snakke med databasen, eller om man simpelt skal erstattet disse klasser med tabbeller i en database.

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 13:25 #1
en objekt model er i sagens natur objekt orineteret

jeres database er formentlig relationel

så I skal have lavet en mapning fra objekter til tabeller

så I laver både klasser og tabeller

og en af pointerne er at det ikke nødvendigis er 1:1 mellem klasser og tabeller
Avatar billede kreinoee Nybegynder
14. april 2006 - 13:41 #2
Tak.

Smider du lige et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 14:37 #3
ok

du kan evt. proeve at søge lidt på O/R impedance mismatch

nogle af beskrivelserne kunne give lidt indsigt