Avatar billede Maiens Nybegynder
13. april 2006 - 14:24 Der er 12 kommentarer

P.C fryser i alle 3d spil..

Hej, jeg har et stort problem jeg har lige købt ny pc, mit problem er at så snart jeg vil spille et spil med 3d fryser den, 9 udaf 10 fryser den i opstart og når jeg får lov til at startet spillet går der måske 5 min så fryser den igen....

jeg har fået byttet mig gfx kort en gang pga trode det var det men viste sig at det ik var(udover hvis der skulle være en fejl på 2 kort) jeg har prøvet en del nvidia drivers, har opdateret bios, men det hjælper ik noget den gør det endnu, nogle der har prøvet det og evt. ved hvad jeg skal gøre for at fixe det?

Setup er,
Asus P5vd1-x (bundkort)
2x 512 kingston pc 3200 ddr ram
160gb WD sata hdd
XFX Geforce 7300GS 256mb Pci-Express

alt hjælp ville være rart efter som jeg ik har nogle ide hvad det kan være mere, har prøvet at køre en 3dmark 2003/2006 og den kan køre 3dmark2003 og får 2018 pts og i 2006 får den 876 hvis det kan være en hjælp..

på forhånd tak
Avatar billede levithan Nybegynder
13. april 2006 - 14:29 #1
hvad med din strømforsyning hvor stor er den når du kigger på klistermærket på siden af strømforsygnongen.

har du prøvet at hente nyeste Directxx 9 filer og grafikkort filer.

har du installeret alle bundkort driverne.

hvad siger din log  > start > kontrol panel > adminstration >logbog
Avatar billede Maiens Nybegynder
13. april 2006 - 14:34 #2
300w strømsorsyning  og ja har installet alle bundkort driver (via4in1etc) og nyeste gfx driver,

skal lige sige når den fryser er der ik noget at gøre udover at reboot den på reset knappen
Avatar billede Maiens Nybegynder
13. april 2006 - 14:37 #3
COM+-hændelsessystemet har fundet en ugyldig returkode under intern behandling. HRESULT var C0000005 fra linje 44 af d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Produktsupport for at rapportere fejlen.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

den Fejl er der nok 20 af i min logbog over programmer
Avatar billede levithan Nybegynder
13. april 2006 - 14:39 #4
alle fejl har et EVENT ID nummer hvad har den der så hvis du dobbelt trykker på den og trykke på de 2 stykker a4 papir kan du sætte hele fejlbeskeden herind
Avatar billede Maiens Nybegynder
13. april 2006 - 14:43 #5
Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    EventSystem
Hændelseskategori:    (50)
Hændelses-id:    4609
Dato:        13-04-2006
Klokkeslæt:        14:41:56
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    ZITTER2
Beskrivelse:
COM+-hændelsessystemet har fundet en ugyldig returkode under intern behandling. HRESULT var C0000005 fra linje 44 af d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Produktsupport for at rapportere fejlen.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2006 - 15:11 #6
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B909444

Fra start - kør: regsvr32 "%systemroot%\system32\mobsync.dll" /u
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2006 - 15:15 #7
Lidt mystisk at der henvises til d:\qxp_slp

Hvad har du i den mappe?
Avatar billede Maiens Nybegynder
13. april 2006 - 15:16 #8
heh det sjove er at jeg ik har noget D drev kun C så har ik nogle ide hvorfor den gør det
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2006 - 15:20 #9
Kigget på forslag?
Avatar billede Maiens Nybegynder
13. april 2006 - 15:25 #10
regsvr32 "%systemroot%\system32\mobsync.dll" /u  -prøved at køre den der men har ik hjulpet
Avatar billede allanfo Praktikant
13. april 2006 - 16:53 #11
300 watt er ikke ret meget til at køre sådan et system på. Det kan meget vel være, at din strømforsyning taber spændingen for meget, når grafikkortet begynder at trække. Prøv at skifte strømforsyningen til mindst 400 watt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2006 - 19:04 #12
7300GS bruger ikke meget strøm, og med 1 harddisk skulle det være ok med 300 watt psu-