Avatar billede kappel Nybegynder
13. april 2006 - 08:17 Der er 5 kommentarer

Hvilket program ville i lave det i og hvordan?

Hej

Jeg skal lave en del grafik, men jeg er tvivl om jeg skal bruge illustrator, photoshop eller et helt tredje program.

Hvilket program ville i lave det i og hvordan? (jeg vil gerne have psd eller ai filen)

http://kappels.net/focal-analyse.jpg

Hvis I har nogle links til gode tutorials, som viser hvordan jeg bruger nogle af de anvendte værktøjer, er de velkomne.

På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
13. april 2006 - 11:50 #1
tegnet grafik ville jeg helt klart lave i Illustrator. Billeder i PS, som så evt. trækkes over i Illustrator og "påfyldes" pile, tekst, kasser o.s.v.
Avatar billede kappel Nybegynder
14. april 2006 - 20:18 #2
hvordan vil du eksportere grafikken hvis jeg skal bruge det i word?
Hvis det er indesign bruger jeg bare ai ikke?
Avatar billede hcma Novice
14. april 2006 - 20:45 #3
i InDesign kan du bare benytte *.psd  eller *.ai  (Photoshop eller Illustrator)
For at få det ind i Word, er du nødt til at gemme i et andet format. (f.eks. *.tiff)
Avatar billede kappel Nybegynder
15. april 2006 - 12:44 #4
Skal jeg altid anvende *.tiff til word, også hvis det er vektor? (kan *.gif ikke anvendes)?
Avatar billede hcma Novice
15. april 2006 - 14:23 #5
du kan anvende alle de formater som word nu vil acceptere
(bmp, jpg, jpeg, gif, tiff o.s.v.)
husk på at gif mest er beregnet til stregtegninger og ikke til fotos