Avatar billede osborne Nybegynder
07. april 2006 - 02:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tutorial til Peltmapping ?

Er der nogen der kan henvise mig til en eller flere gode tutorials om Max 8 Peltmapping feature (ud over den der følger med Max og reklamefilmen på Autodesk hjemmesiden).
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. april 2006 - 21:59 #1
Avatar billede osborne Nybegynder
10. april 2006 - 23:01 #2
Den tutorial handler desværre ikke om peltmapping - nævner blot at den metode han viser kan gøres nemmere med peltmapping.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. april 2006 - 05:43 #3
sorry :-)
men jo det er noget tyndt ud.
Avatar billede osborne Nybegynder
11. april 2006 - 13:48 #4
Ja der er åbenbart ikke rigtig nogle gode tutorials om peltmapping ..
Avatar billede osborne Nybegynder
18. april 2006 - 01:42 #5
Fandt en god en på Advanced Texturing. Lukker
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. april 2006 - 11:13 #6
smider du et link?

:)
Avatar billede osborne Nybegynder
18. april 2006 - 11:27 #7
Det er ikke et link men en DVD jeg har købt fra CG Academy.

PRICE: £54 / DKK 581.69

In this DVD Dominic Qwek will guide you through a fast and efficient workflow for unwrapping the UV's on a complex organic creature mesh (the creature he modelled in his Advanced Modelling DVD). The DVD is structured in two halves, in the first half Dominic covers the “traditional” workflow used in 3dsmax 7.0 and earlier releases. And in the second half Dominic moves on to show how the new features of 3dsmax 8.0 such as Pelt Mapping and its enhanced Relax Tools can be used to accelerate and complement the processes shown in the first section of the DVD.

This DVD is intended for advanced users and requires an understanding of the principles of UVs and a good working knowledge of the UV Unwrap tool featured in 3dsmax. The workflows on this DVD can to a large extent also be carried across to other 3d software such as Maya and XSI.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. april 2006 - 11:28 #8
DVDen hedder "Advanced Texturing: Creature UV Unwrapping"
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. april 2006 - 11:45 #9
ah, ok i see :-)

var den pengene værd?
Avatar billede osborne Nybegynder
18. april 2006 - 12:01 #10
Det jeg har set af den indtil videre er rigtig godt.. det gode er at det er en super dygtig mand der fortæller og viser hvordan man gør, og samtidig giver en masse advanced hints som man bare ikke ser i de almindelige basic tutorials.. (meget godt koncept de har på CG Academy at det er dygtige folk fra 3d bbranchen der er instruktører).
Avatar billede osborne Nybegynder
18. april 2006 - 12:04 #11
.. eneste problem er at det ikke her helt billigt. Men på den anden side så får man 5 timers koncentreret instruktion af en dygtig mand inden for netop dette emne.

Hvis man skal have det i virkligheden f.eks. en instruktør fra 3DC her i Danmark, så koster det en hel del mere :-)
Avatar billede chrbah Nybegynder
24. maj 2006 - 01:47 #12
Der er en lille 10min potcast.
Som er til at få igennem itunes søg på ”Freehand's 3ds Max Training” der er en om pelt.
Avatar billede osborne Nybegynder
25. maj 2006 - 16:06 #13
Tak for hintet chrbah .. den tutorial er godt nok meget basal, men ok for dem der aldrig har set peltmapping før og skønt at se at der i det hele taget er nogen der er begyndt at lave turials om peltmapping :)

Ved du forresten om man kan gemme disse potcasts som f.eks. avi-filer på sin harddisk?
Avatar billede chrbah Nybegynder
25. maj 2006 - 16:28 #14
Itunes dawnloader filerne til en foalder i musikbiblioteket og formatet er for det meste .mp4 som er et Quick Time format, du ved appel og deres ting.
Har du spillet den er den på dit HD.
Avatar billede osborne Nybegynder
25. maj 2006 - 18:41 #15
Jammen der er de jo, alle tiders! Jeg opretter lige et spørgsmål med point til dig .. Tak for hjælpen
Avatar billede osborne Nybegynder
25. maj 2006 - 18:45 #16
Hov jeg kom til at lægge spørgsmålet ude under 3D .. smid et svar på den :-)