Avatar billede koxxx Nybegynder
06. april 2006 - 17:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet?

Hejsa eksperter

Jeg har et "lille" problem, jeg kan ikke komme på nettet med min stationære pc. Jeg får beskeden "Begrænset eller ingen forbindelse". Jeg har testet forbindelsen med en anden computer og forbindelsen fejler intet. Jeg har installeret et nyt netkort og jeg får stadigvæk samme besked.

Hvad kan der være galt?

Venlig hilsen
koxxx
Avatar billede rebecca Novice
06. april 2006 - 18:00 #1
hvilken forbindelse har du? netværkskortet får sikkert en forkert Ip-adresse
Avatar billede koxxx Nybegynder
06. april 2006 - 18:47 #2
Har fixet det "næsten",

Nu får jeg ikke beskeden mere, nu når jeg åbner internettet skriver den bare "Registrerer proxyinstillinger"
Avatar billede koxxx Nybegynder
06. april 2006 - 18:49 #3
Og jeg kan også se denne computer jeg sidder ved nu. De kan se hinanden.
Avatar billede rebecca Novice
06. april 2006 - 19:02 #4
har du installeret driveren til netkortet? hvis du har en kabelforbindelse burde den selv finde ip adressen, er der en router imellem kan det ske at du skal slukke routerenog pc'en derefter starter du routeren og så pc'en
Avatar billede jacla Nybegynder
06. april 2006 - 20:29 #5
Du kan lave en IPCONFIG /ALL i din dosprompt.

Her skal dine ip-adresser være ens undtagen dine PC's ip-adresser. Ellers skal gateway, dhcp dns mv være ens.

MVH

Jan C
Avatar billede koxxx Nybegynder
06. december 2007 - 14:29 #6
lukket
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2007 - 15:01 #7
Hvad var løsningen??