Avatar billede arseny_sln Nybegynder
06. april 2006 - 15:21 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Flere pc-er med CyberCity Telefoni

Hej,

Jeg er overvejer at skifte min TDC fastnet + ADSL til den nye CC Telefoni+ADSL abonnement fra 268 kr. Er det værd at gå efter? Nogen, der har prøvet det, og har haft problemer med det?

Jeg har læst på CCs hjemmeside, at man ikke kan dele deres internet med en trådløs router. Kan det virkelig passe? For jeg skal dele min forbindelse mellem to pc-er.

Jeg vil godt høre et svar fra nogen, der selv har den nye abonnement. På forhånd tak.

P.S. Er på vej hjem fra Rom, så jeg svarer først på lørdag!
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 15:29 #1
jeg har cc.

min iptelefon er af og til nede så jeg ikke kan ringe ud. det er billigt så det lever jeg med.

du kan sagtens koble tråløst router på og køre trådløs jeg har selv samme løsning. dog er der en Switch mellem CC router og min trådløse router.

min linje er 2048/512
Avatar billede robotten Praktikant
06. april 2006 - 15:42 #2
Har haft Iptelefoni ved CC, siden de begyndte. En del af børnesygdommene er væk, dog kan jeg tilslutte mig levithan, at ip telefonien til tider (lidt for ofte) ikke virker.
Avatar billede tech4me Nybegynder
06. april 2006 - 16:09 #3
Jeg har en ven som har prøvet cc og ja som robotten siger har der nok været nogle børnesygdomme. Når man har ringet til ham var der problemer. Jeg tror ikke har bruger iptelefoni mere da det nok bliv for meget for ham.
Avatar billede robotten Praktikant
07. april 2006 - 10:43 #4
Men det er rasende billigt ;)
99 pr. måned, og fri tale uden begrænsninger. Det er min kone meget tilfreds med :)
Tdc. koster 119 pr. måned, bare i abonnement. Hertil kommer så taletid.
Avatar billede levithan Nybegynder
07. april 2006 - 14:38 #5
jeg har lige her til morgen oplevet at telefonen ikke kunne ringe ud. så slukkede jeg for routen og efter genstart virkede det perfekt. Jeg tror at der er noget inde i routeren som bliver spist af nogle recourser og ikke frigivet igen før man slukker for det. det hjalp ihvertfald.
Avatar billede robotten Praktikant
07. april 2006 - 14:41 #6
Ja, havde en periode, hvor der skulle gensatrate min. 1. gang ugentligt - det er for ringe. Men fik en ny router, og det kører bedre nu.
Avatar billede showsource Seniormester
07. april 2006 - 14:51 #7
Kan ikke lige se der skulle være nogen hindring for at ha' flere comps tilsluttet den trådløse?

Anyway, har selv cc, (uden telefoni), og eneste minus jeg har oplevet, er ved flytning af forbindelse!
Der går en evighed fra den lukkes, og til den åbnes igen! (TDC)

Har ikke nogen fastnet tlf. og derfor skal en tdc-tekniker på besøg ved flytning.
Og når han kommer, ringer han blot til centralen og siger "Kan du ikke lige kortslutte den linie her" og så kører det! 600 bananer til ingenting, (TDC), og venten i lang tid!

Første gang jeg flyttede forbindelsen, ja, da virkede det førend teknikeren kom, og da han så ringede, blev vi enige om han ikke behøvede at komme... (penge ud af vinduet, (TDC))
Avatar billede levithan Nybegynder
07. april 2006 - 15:13 #8
showsource
tdc skal jo kratte så mange penge hjem de overhovet kan det gør alle firmaer. selv for at opsige sin telefon pålægger de et lukke gebyr for at sige. nå du vil ikke være her længere og vi mister den indtjæning. vi må lige klemme lidt flere penge ud af kunden før kunden er væk.
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
08. april 2006 - 13:22 #9
Tak for svarene og kommentarerne.

Her er, hvad CyberCity har skrevet til mig:

Tak for din henvendelse.

Du kan sagtens få Cybercity Telefoni + ADSL.

Det du skal gøre er at opsige dit ADSL abonnement hos TDC, men beholde dit
telefoni abonnement hos dem.

Når du så har fået en opsigelses dato for dit ADSL, kontakter du vores salgs
afd. på 33983355, og bestiller ADSL og telefoni hos os.

Du skal oplyse din opsigelses dato for dit gamle ADSL, og sige at du gerne vil
have en "Gør-Det-Selv" løsning, så koster det 0kr. i oprettelse, da der ikke
skal en tekniker ud og etablere dette.

Og du oplyser også at du vil have overført dit telefonnummer til os, så opsiger
vi dit telefon abonnement når vi overtager nummeret.

Koster det virkelig kun 0 kr, eller skal man alligevel betale 600 dask for at opsige sit ADSL TDC abonnement?
Avatar billede levithan Nybegynder
08. april 2006 - 14:24 #10
det koster ikke noget men TDC taget et lukke genyt på nogen hundere kr. jeg tror jeg gav ca 200 for at få den lukket. men kan ikke lige huske det.
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
09. april 2006 - 22:27 #11
robotten, hvilket mærke og model har den nye router?
Avatar billede robotten Praktikant
10. april 2006 - 08:05 #12
Cisco 2600 serie. Det er den bedste af de routere jeg har haft, indtil videre.
Avatar billede robotten Praktikant
10. april 2006 - 08:06 #13
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
10. april 2006 - 10:34 #14
Er den ene af de to bedre end den anden, eller er de lige gode?
Avatar billede robotten Praktikant
10. april 2006 - 10:40 #15
Zyxel har fungeret bedst. Har haft en Athera fra dem også, men den har de udfaset grundet for mange problemer.
Cisco'en var fra før IP telefonitidens tid, så det var ikke lige så aktuelt idenne sammenhæng. Men det var ellers også en stabil router.

Bemærk også, at officielt understøtter CC kun én telefon tilsluttet routeren. Dvs. de andre fastnet telefoner ville ikke kunee bruges - officielt.
Uofficielt er det bare at sløjfe det eksistrende telefonnet i huset på udgangen, så kører det fint på alle eksisterende stik i huset.
Avatar billede buch73 Nybegynder
08. juni 2006 - 23:10 #16
Robotten-Hvad mener du med "sløjfe det eksisterende telefonnet"?
Jeg har nemlig sat en tlf til udgang nr 2, men det virker ikke. Men du mener bruge udgang 1 og så splitte forbindelsen til flere tlf?