Avatar billede johnlykk Nybegynder
05. april 2006 - 14:45 Der er 5 kommentarer

hijack this

Hjælp der foregår et eller andet med nogle pop up vinduer.
Hijack vedlagt
ogfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:43:10, on 05-04-2006
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
c:\winnt\system32\CISTUB.EXE
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\System32\igfxtray.exe
C:\WINNT\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINNT\System32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\WINNT\System32\ctfmon.exe
C:\WINNT\System32\igfxsrvc.exe
C:\WINNT\System32\nvctrl.exe
C:\WINNT\System32\mssearchnet.exe
C:\Programmer\Ad-Protect\ad-protect.exe
C:\Documents and Settings\sutru\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://intranet.stam.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Nothing - {4da4616d-7e6e-4fd9-a2d5-b6c535733e22} - C:\WINNT\System32\hpFDAE.tmp
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Ad-Protect Toolbar - {EA038DDD-0FE0-41f5-BA60-FC3660529E71} - C:\Programmer\Ad-Protect\ToolBand.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SchedulingAgent] mstinit.exe /firstlogon
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINNT\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINNT\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlternaTIFF] C:\WINNT\regedit.exe /s C:\Programmer\AlternaTIFF\AlternaTIFF.reg
O4 - HKLM\..\Run: [GWAdrBook] Regedit.exe /s C:\WINNT\System32\GWMailbox.reg
O4 - HKLM\..\Run: [SyncMode] C:\WINNT\regedit.exe /s C:\WINNT\System32\SyncMode5.reg
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINNT\System32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [STAMPowerSettings] C:\WINNT\System32\wscript.exe //B C:\WINNT\System32\SetPowerSettings.cis
O4 - HKLM\..\Run: [DeaktivateBHOIE] C:\WINNT\Regedit.exe /S C:\WINNT\System32\DeativateAcrobatIE.reg
O4 - HKLM\..\Run: [AlternaTIFF1] C:\WINNT\System32\Regsvr32.exe /s C:\Programmer\AlternaTIFF\alttiff.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [OPUSIEzone] C:\WINNT\regedit.exe /s C:\WINNT\System32\OPUSIEzone.reg
O4 - HKLM\..\Run: [NoGWupdate] "Regedit.exe /s C:\novell\noGWupdate.reg"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NOAdobeUpdate] "Regedit.exe /s C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\NoAdobeUpdate.reg"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Protect] C:\Programmer\Ad-Protect\ad-protect.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL= "http://intranet.stam.dk
O14 - IERESET.INF: MS_START_PAGE_URL= "http://intranet.stam.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.ggst.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.scandihealth.net
O15 - Trusted Zone: http://*.stam.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.ggst.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.scandihealth.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.srvarh120 (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.srvarh121 (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.stam.dk (HKLM)
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = stam.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = stam.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = stam.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = stam.dk
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINNT\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINNT\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: CapaInstaller Agent Service (CISTUB) - CapaSystems A/S - c:\winnt\system32\CISTUB.EXE
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: NetOp Helper ver. 7.60 (2003146) (NetOp Host for NT Service) - Danware Data A/S - C:\NetOp\HOST\NHOSTSVC.EXE
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. april 2006 - 22:44 #1
Prøv først dette fix:

-- Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

-- Hent Ad-aware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware
Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

-- Hent Ewido:
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

-- Download CleanUp! http://www.greyknight17.com/spy/CleanUp.exe og installer det. Vent med at køre det.

-- Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

-- Genstart i fejlsikret (tast F8 ved opstart)

-- Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på "Fix checked":
O2 - BHO: Nothing - {4da4616d-7e6e-4fd9-a2d5-b6c535733e22} - C:\WINNT\System32\hpFDAE.tmp

-- Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

-- Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

-- Kør CleanUp: Den sletter alt hvad der er i dine Temp-mapper. Når det er færdig, sig ja til at logge af.

-- Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

-- Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Når scanneren er færdig med at scanne, så kopier indholdet af vinduet "Virus Log Information" herind (marker det, og tast ctrl-c)

-- Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find c:\smitfiles.txt. Kopier også denne log ind.

-- Du må også gerne i dit næste indlæg, kommentere på, om du kender de filer som optræder i disse linier i HJT-loggen:
O4 - HKLM\..\Run: [AlternaTIFF] C:\WINNT\regedit.exe /s C:\Programmer\AlternaTIFF\AlternaTIFF.reg
O4 - HKLM\..\Run: [GWAdrBook] Regedit.exe /s C:\WINNT\System32\GWMailbox.reg
O4 - HKLM\..\Run: [SyncMode] C:\WINNT\regedit.exe /s C:\WINNT\System32\SyncMode5.reg
O4 - HKLM\..\Run: [STAMPowerSettings] C:\WINNT\System32\wscript.exe //B C:\WINNT\System32\SetPowerSettings.cis
O4 - HKLM\..\Run: [DeaktivateBHOIE] C:\WINNT\Regedit.exe /S C:\WINNT\System32\DeativateAcrobatIE.reg
O4 - HKLM\..\Run: [AlternaTIFF1] C:\WINNT\System32\Regsvr32.exe /s C:\Programmer\AlternaTIFF\alttiff.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [OPUSIEzone] C:\WINNT\regedit.exe /s C:\WINNT\System32\OPUSIEzone.reg
O4 - HKLM\..\Run: [NoGWupdate] "Regedit.exe /s C:\novell\noGWupdate.reg"
O4 - HKLM\..\Run: [NOAdobeUpdate] "Regedit.exe /s C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\NoAdobeUpdate.reg"
Avatar billede johnlykk Nybegynder
08. april 2006 - 22:45 #2
Tusind tak !Det hjalp.
Computeren er en af mine kollegaers i en offentlig virksomhed, så derfor er jeg blevet bedt om at stoppe her, da han ikke tør lade mig fortsætte for tænk hvis det nu gik galt !:) Derfor stopper jeg naturligvis efter hans ønske og sender ikke de ønskede logs-håber du forstår.
Det har nu virket efter hensigten -der var mange vira og enkelte trojanere-og så blev der ryddet op tillige.

Læg et svar
Hilsen
John
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. april 2006 - 23:10 #3
Alt i orden. Så lægger jeg et svar her, og du får også lige min afskeds-salut:

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
Avatar billede johnlykk Nybegynder
10. april 2006 - 12:32 #4
tak
john
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 13:00 #5
Det var så lidt. For at lukke spørgsmålet skal du huske at markere mit navn, inden du klikker på acceptér :-)