Avatar billede koehler Nybegynder
04. april 2006 - 19:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dell tilbud, godt køb eller?

Hej eksperter,

står og skal bruge en ny computer, og vil denne gang ikke samle selv! Har kigget på denne,
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W8_dimen_9150_d04915?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
men ved ikke om hvilke fordele/ulemper der er ved denne!

Der gives point i aften (21:30) til dem der giver deres mening/eller brugbare info!

På forhånd tak for jeres tid og svar! (100 point valgt idet de deles mellem folk)
Avatar billede keysersoze Guru
04. april 2006 - 20:30 #1
Dell plejer at køre med nogle rimelige tilbud og ved et hurtigt kig på den maskine du linker til ser det da bestemt også ud til at være en forholdsvis kraftig PC, der giver rigtig mange muligheder (bla er det jo xp medie center). Derfor vil jeg som udgangspunkt mene at det er et godt køb.

Det der bare skal overvejes er, at mange gange når du køber Dell er du også nødt til at købe deciderede Dell-udvidelsesting fordi de får ram osv lavet specielt til deres maskiner (patenteret) og det er her det går hen og bliver uhensigtsmæssigt med Dell fordi det så er meget dyrt at købe disse ting.

Det der derfor skal overvejes er om du køber en maskine for at have den stående og køre nogle år som den er nu - eller om du køber en maskine du vil kunne udvidde og lege med fremover.

Som sagt - det ligner en rigtig god maskine, men med de forhold at udviddelser formentlig koster dyrt hvis du skal ud i det.
Avatar billede koehler Nybegynder
04. april 2006 - 21:05 #2
Jeg takker for det hurtige svar! Jeg har bestilt en nu, med bl.a. firewire PCI kort, så jeg har muligheden for senere hen at slutte min dvi-cam til. Ram klodserne er 4x512, hvilket er fint, kostede ca 1800 mer for 2x1024, og tror 2048mb er fint til en starter de næste par år! Skulle der så engang lbive brug for en opgrade vil det først blive i form af nogle tusinde i ram-klodser og så et par år efter skal pc nok skiftes igen... men den skulle gerne kunne browse nettet, kører office mm. og spille et enkelt spil eller 2 de næste 4-6 år uden at være helt håbløst forældet! Er ikke den store gamer, og når det er spiller jeg hellere på konsol.

Takker for dit svar og din tid endnu engang, det var værdsat!
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. april 2006 - 02:16 #3
at købe dell er bare ikke for smart. det er noget plastic lort, som regel med middelmådige dele der er alt for dyre..

1800 for 2 stk 1024mb ram??? det kan du få corsair xms ram for, og det er bestemt ikke dem der sidder i dell,

dell sælger på hr og fru jensens uvidenhed.

der er en grund til de har så god support..... fordi det er noget skrammel der ikke er værd at bruge penge på!

men held og lykke med det :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2006 - 09:11 #4
jeg er selv stor modstander af Dell - primært som en følge af deres patenterede dele hvilket gør det dyrt at udvidde... men man kan trods alt faktisk godt få nogle gode maskiner fra Dell.
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. april 2006 - 09:14 #5
ja xps 600 renegade ser da ok ud ;) men så hellere alienware hvis det alligevel skal være så dyrt