Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 10:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Notification på en public folder i outlook

Hej,

Jeg kører outlook forbundet til en exchange server her på arbejdet, hvor jeg bruger en public folder, som jeg skal holde øje med opdateringer i. Hver gang der bliver fyldt noget i den mappe, skal jeg lave noget og flytte den væk fra den mappe når jeg er færdig.

Mit problem er at jeg gerne vil vide om der er et program eller en metode til at få en notification, hver gang der er filer i mappen.
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 10:04 #1
Jeg har prøvet at google det, men får kun resultater der kræver at jeg sætter noget op på exchange serveren. Problemet er at den har jeg ikke adgang til her. Jeg skal bare have et program der kan checke mappen en gang i minuttet eller også selv blive trigget med en event.
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. april 2006 - 10:05 #2
Du kan, hvis du høreklikker på mappen og vælger egenskaber, opsætte regler for hvad der skal ske når der kommer nyt indhold i mappen.

her kan du vælge at den skal sende det videre til dig, eller anden mappe, eller noget helt tredie.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 10:15 #3
Super, vidste ikke lige man kunne det derinde. Men jeg kan ikke lige finde den indstilling til det. Det kan være mig der er blind. Har det noget med den hedder forms at gøre? (Jeg har den på engelsk). Den må godt sende en kopi til mig, så kommer der jo en notification. Men det ville faktisk være bedre hvis den kunne sende en direkte notification.
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. april 2006 - 10:21 #4
Det er på det tredje faneblad (administration) der sidder en knap der hedder Mappe Assistent (på Dansk) her kan du sætte en masse regler op.

/Christian
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 10:25 #5
Det var derfor jeg ikke kunne finde den. Den er grået ud. Har jeg ikke rettighed til at gøre det her, eller skal jeg gøre noget bestemt?
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 10:27 #6
Det er kun den øverste "initial view on folder" der ikke er grået ud.
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. april 2006 - 10:28 #7
Så er det fordi du ikke har rettigheder til at sætte det op. Er det en intern Exchange eller er det en hosted?

/Christian
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 11:18 #8
Det er nok internt. Det er et meget stort firma og jeg får ikke meget at vide. Nogen måde jeg kan gøre det på så? Er jeg nødt til at requeste adgang til dette?
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. april 2006 - 11:21 #9
Ja det er noget du skal spørge om adgang til.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 11:23 #10
Jeg kunne godt tænke mig at gøre det uden at skulle igennem hele møllen at requeste adgang osv. (Store amerikanske firmaer, phh... Det kan ikke anbefales :) ) Der er ingen anden måde at gøre det på?
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. april 2006 - 11:26 #11
Ikke hvad jeg kender til. Så skal man ud og lave en masse kode der via. tidsstempler spørger ned i mappen om der er ankommet noget nyt... det er ikke en opgave jeg ummidelbart vil påtage mig :-)

/Christian
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
03. april 2006 - 11:28 #12
Den skal egentlig bare checke om der er nogen mails i mappen. For jeg flytter dem over i en anden mappe når jeg er færdig med dem.
Avatar billede kedde65 Praktikant
04. april 2006 - 08:48 #13
Hmmm - jeg har ikke en løsning lige på hånden, jeg kan hjælpe med. Du kan eventuelt også få din IT administration til at lave en automatisk videresendelse af mails i den mappe til din konto? Så kan du flytte dem derfra istedet

/Christian
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
15. maj 2007 - 09:07 #14
Hmm... Vil du have pointene? Der lod ikke til at være en løsning og det svarede du jo meget godt på. :)
Avatar billede kedde65 Praktikant
15. maj 2007 - 09:09 #15
Du gik ikke videre med sagen ved IT afdelingen?

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
15. maj 2007 - 16:26 #16
Jeg er i IT-afdelingen. :) Men jeg ville gerne undgå at røre exchange-serveren for bare det her projekt. Jeg ville da tro at exchange måtte have en funktionalitet i den her stil.