Avatar billede jarl-g Nybegynder
02. april 2006 - 17:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny stabil og kompitabel computer

Som emnet hedder: En  ny stabil og kompitabel computer til under de 7.000 (inkl. moms).
Vil gerne købe den samlet, da jeg overhovedet ikke har forstand på bundkort osv.

Jeg ville gerne kunne spille nyere spil såsom BaW 2 og det nye Elder Scrolls: Oblivion i god og flydende tilstand.

Min gamle er brændt helt ned og at begynde at "Upgrade" den ville være penge ud af lommen.

Er dette overhovedet muligt under de 7.000?

På forhånd tak

Jarl-G
Avatar billede summer Mester
02. april 2006 - 18:02 #1
Skal der medfølge diverse software (windows m.m.) eller skærm.
Hvis det kun er selve computeren, kan du sagtens få en god maskine for 7 lapper
Avatar billede jarl-g Nybegynder
02. april 2006 - 18:07 #2
Windows m.m. vil jeg gerne have med, men alt andet såsom mus, tastatur og skærm har jeg :)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
02. april 2006 - 18:13 #3
Men det jeg søgte var ikke rigtigt et Ja / Nej svar, men mere om: Er det muligt, og hvor?

På forhånd Tak

Jarl-G
Avatar billede summer Mester
02. april 2006 - 21:27 #4
Computer City http://www.computercity.dk/
Fujitsu-Siemens SCALEO T 3800+ incl. windows xp til 6999kr. Den er der power i.
Skam du ikke lige har lidt flere penge, så ville jeg have anbefalet den ALDI havde på tilbud sidste uge: http://www.aldi.dk/COMP_DK/
Avatar billede msknives Nybegynder
03. april 2006 - 13:48 #5
Du kan jo få samlet en pc efter dine ønsker hos fx. shg.dk det koster ca. 500,- oveni de dele du vælger, det giver måske det tætteste på det man vil idet man selv vælger det man skal bruge og i den kvalitet man vil have, kræver dog helst en ven ved siden af der er erfaren på området. Ellers er summer's tilbud spændende. Kan man samle selv eller kender en der kan, er der ofte god kvalitet til få penge, her et eksempel på valgmuligheder, som kan ideer hvis du vil have en butik til at samle en pc for dig, her fra en tidligere tråd: http://www.eksperten.dk/spm/698888
Avatar billede jarl-g Nybegynder
03. april 2006 - 16:24 #6
1. Summer, jeg er utrolig interesseret i den SCALEO T, men der er én ting der holder mig fra at købe den endnu. Som sagt, jeg har INGEN forstand på computer og sådan, men jeg ved at der er noget der hedder DDR2 Ram. I den her SCALEO T er der "bare" DDR Ram i. Gør dette en stor forskel på computerens ydeevne?

2. Msknives, jeg har som sagt overhovedet ikke forstand på sådan noget med bundkort og sådan, så jeg tør ikke kaste mig ud i noget på shg.dk!

Mvh.

Jarl-G

PS. Smid lige et svar begge 2 :D
Avatar billede summer Mester
03. april 2006 - 19:10 #7
Der er en del test der viser at forskellen er svær at få øje på, bl.a. her: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/09/19/3108709
Avatar billede jarl-g Nybegynder
03. april 2006 - 19:24 #8
Tusind Tak :)
Avatar billede summer Mester
03. april 2006 - 23:23 #9
Held og lykke med din nye maskine ;0)
Avatar billede msknives Nybegynder
04. april 2006 - 08:17 #10
Fujitsi er en god stærk færdig pc, og forstår godt din bekymring for byg selv, hvis man ikke har modet på det eller har en der vil hjælpe, men med en Scaleo er der både garanti og en god pc til pengene, så go for it.