Avatar billede enoer Nybegynder
31. marts 2006 - 03:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reparation af Windows 98 SE

Hej

Kan jeg reparere Windows 98 SE (PC'en kører ustabilt) når jeg ikke har Windows 98 Cd'en?

Mvh

enoer
Avatar billede jacla Nybegynder
31. marts 2006 - 03:32 #1
Jo det kan du til en hvis grænse.

Jeg har brugt denne kommando (kan desværre kun bruges i win 98)

Genstart pc'en og tast f8 i opstarten.

Vælg opstart kun med dos prompt. Efter prompten C:/ skriver du følgende: enten scanreg (giver mulighed og at gendanne filerne fra et tidliger tidspunkt), eller scanreg/fix, som gendanner filerne i registringsdatabasen.

MVH

Jan
Avatar billede enoer Nybegynder
31. marts 2006 - 04:10 #2
Hej,

Jeg forstår ikke helt forskellen mellem at gendanne filer fra et tidligere tidspunkt og at gendanne filerne fra registringsdatabasen.?

Hvad er det bedste at gøre (og nemmeste)?

Mvh.

enoer
Avatar billede jacla Nybegynder
31. marts 2006 - 04:20 #3
Det er lige nemt,

forskellen er det kort at med scanreg kan du ligesom med XP gendanne filer fra et tidligere tidspunkt.

scanreg/fix bruger du de filer der oprindeligt lå i registreringsdatabasen.

altså en slags backup.

Jeg ville vælge scanreg/fix fordi det der gør styresystemet ustabilt ofte skyldes manglende filer eller fejl i registreringsdatabasen.

Måske lidt firkanten fortalt :-)

MVH

Jan C
Avatar billede enoer Nybegynder
31. marts 2006 - 04:32 #4
Hej,

Tak for svaret.

Jeg prøve at bruge scanreg/fix - se hvad der sker - og vender tilbage.

Mvh.

enoer
Avatar billede jacla Nybegynder
31. marts 2006 - 04:46 #5
Ja prøv det,
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 07:08 #6
Ellers kan du installere win98 oven i din nuværende win98. Du mister ikke noget data ved det.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 07:10 #7
se bort fra mit indlæg så ikke du ikke havde cden
31. marts 2006 - 13:27 #8
Ved ikke om denne RegBase oprydder virker i Wintendo '98 ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede enoer Nybegynder
31. marts 2006 - 21:03 #9
Hej,

Tak for hjælpen!

Jeg har kørt "scanreg/fix" med succes, så nu kører PC'en igen.

Mvh.

enoer