Avatar billede hmi Nybegynder
29. marts 2006 - 14:11 Der er 11 kommentarer

mangler trådløs netkorts driver??

Hey!

Jeg har i mellem alt mit rod fundet et trådløs netværkskort. Men jeg har hverken nogen cd eller nogen ide om hvad kortet hedder, da der ikke står noget på kortet.

Hvordan kan jeg finde ud af hvem producenten er og hvilken driver jeg skal bruge ??

Findes der et program jeg kan bruge til at finde oplysninger om kortet med ??

Mvh
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2006 - 14:20 #1
Er det en bærbar PC du har? Hvis det er, så kig på producentens hjemmeside. Det samme gælder hvis det er en mærke-pc.. ex. HP/Compaq / Dell .. ellers prøv at pille kortet ud og se om der skulle stå noget på det. ;)
Avatar billede hmi Nybegynder
29. marts 2006 - 14:27 #2
det er en bærbar... og der står INTET på kortet!

og det kom ikke med bærbaren, det er et jeg har købt seperat!
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2006 - 14:29 #3
Okay? Er det et PCMCIA kort? Sådan et fladt kort til at stikke ind i siden på PCen?
Avatar billede hmi Nybegynder
29. marts 2006 - 14:30 #4
ja
Avatar billede jps6kb Novice
29. marts 2006 - 14:31 #5
Okay så.. står der overhovedet ikke noget på det? Helt blankt? :o
Avatar billede hmi Nybegynder
29. marts 2006 - 14:39 #6
klistermærket er revet af... aner ikke hvorfor! der står intet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2006 - 14:41 #7
Hvad sker der, når du sætter det i?

Det vil typisk blive genkendt med et producentnavn - og så vil den bede om driveren.

Men d.v.s. at der er en lille chance for at se, hvem der har lavet det, ved at sætte det i.

Ellers er der ikke en chance for at finde ud af det...
Avatar billede hmi Nybegynder
29. marts 2006 - 14:43 #8
findes der ikke nogen programmer hvor man kan hente sådan nogen oplysninger ud af hardware ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2006 - 15:44 #9
Du kan prøve med denne: http://www.majorgeeks.com/download181.html

Hvis nogen programmer kan, er det den. (den hedder vist Everest i dag, men den kan jeg ikke finde gratis downloads af...)
Avatar billede hmi Nybegynder
29. marts 2006 - 20:14 #10
kan dette bruges til noget ??

OEM PRISM2_IEEE_802.11_PC-Card
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2006 - 21:20 #11
iflg. http://tools.collegeterrace.net/openaplist/2002-November/001416.html kunne det være et "Longshine LCR-8531 11Mbps WLAN PCMCIA CARD"

Men herfra og så til at finde en driver, synes umuligt.

så "gamle" kort plejer automatisk at blive genkendt af Windows XP - så det er nok tvivlsomt om der eksisterer drivere til det.

Og iøvrigt er det tvivlsomt, om det supporterer wep kryptering eller andre sikkerhedsfeatures, så jeg ville nok personligt smide det ud, og købe et nyt.