Avatar billede schluter Nybegynder
27. marts 2006 - 08:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Netværks problem

Hey Experter...

Har et problem.. Har et netværk derhjemme.. Og har efterhånden prøvet alt.. men mig og min bror kan bare ikk se hinanden på netværket..??

2 pcere.. køre begge med XP pro + sp2.. De sat sammen i en switch.. Ingen firewall.. Samme arbejdsgruppe..

Hvad kan der være i vejen.??

Er på arbejde lige nu, så kan først prøve jeres svar af senere..!!

På forhånd tak..:)
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 09:12 #1
hvilke IP adresser og subnet maske har pcerene?  XP med service pack 2 har en indbygget firewall som findes i kontrolpalenet se lige efter om denne er slået fra
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. marts 2006 - 09:14 #2
"Der står ingen firewall"
Her et link til opsætning, der nok et eller andet der ikke står korrekt.
http://www.hjemmesideskolen.dk/net/lokalnet.asp?id=netkonfig
Avatar billede schluter Nybegynder
27. marts 2006 - 09:26 #3
Der er ingen firewall på, heller ik den der er standard i XPSP2..

De står begge til automatisk at få en IP..

Har lige kigget på det link der, syns ikk jeg kan finde noget som skulle være i vejen der..:/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. marts 2006 - 09:34 #4
Har teleudbyderen tildelt jer 2 ipadresser?
Avatar billede schluter Nybegynder
27. marts 2006 - 09:39 #5
Nej, tror jeg ikke i hvert fald..?

Men vi er begge på nettet...
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2006 - 09:42 #6
1- åbn netværkssteder og kør netværksguiden.
2. Det er sandsynligt at I er i hver sin iprange - så skal i installere ipx på hvert netkort. det burde virke nu ...?
Avatar billede schluter Nybegynder
27. marts 2006 - 10:26 #7
er jo som tidligere skrevet på arbejde lige nu.. Sååå kan først tjekke det efter en gang i aften når jeg kommer hjem..:)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. marts 2006 - 10:31 #8
gå ind under egenskaber for lan-forbindelse>generelt>påfør NW link IPX/SPX/Netbios- kompatibel transportprotokol.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 12:11 #9
john_westcoast
Det er ikke altid en garenti at spørger egentlig ved om der er firewall på en pcer eller ej. med service pacl 2 følger der en firewall med fra ms som regl er aktiveret. Hvis spørger ikke ved dette kan jeg ikke se noget problem i at oplyse om det. så ingen firwwall passer vist ikke helt
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. marts 2006 - 14:36 #11
Levithan
Det kan du have ret i, der er mange der glemmer den forbistrede Microsoft firewall.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. marts 2006 - 23:45 #12
Hvordan gik det?
Avatar billede schluter Nybegynder
29. marts 2006 - 08:20 #13
Sorry Exp's.. Har ikk været hjemme endnu.. Så har ikk prøvet jeres svar endnu..

Regner med jeg når det i aften..:)

- Endnu en gang tak.. Skal nok vænne tilbage med nogen points når jeg får det løst..
Avatar billede schluter Nybegynder
10. april 2006 - 12:27 #14
Så der blevet testet af.. Fik installeret den protokol, og nu kan vi se hinanden den ene vej. Altså jeg kan se min brors pc og kommer ind på den også.

Men han kan stadig ikk, han har ikk adgang eller sådan noget..?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2006 - 19:17 #15
Prøv at åben netværkssteder på begge pcer, nogle gange skal de lige være åbne 5-10 minutter inden det virker.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2006 - 19:19 #16
Husk også at dele nogle mapper på begge pcer.