Avatar billede kilach Nybegynder
25. marts 2006 - 16:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opgrader P4 til extrem gaming pc.

Hejsa, går og spekulerer på at opgradere min Dell Dimension 8300 (P4 3.0). den skal være et modsvar til denne http://www.prcdata.dk/page.asp?screen=1003
Kan det i det hele taget lade sig gøre når man snakker pentium?. Kom med jeres bud på en konfiguration.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. marts 2006 - 16:50 #1
hvis du skal opgradere, så vælg et godt grafikkort og ca 2 GB ram hvis man skal kunne bruge den til spil, selve processoren er hurtig nok til de spil der er på markedet idag. Men hvor meget vil du investere på den ?
Avatar billede kilach Nybegynder
25. marts 2006 - 17:05 #2
Lad os sige at jeg vil opgradere til samme pris som er nævnt i linket og konfiguration skal mindst være den samme, eller bedre (bare det er et pentium bundkort). Dette er ligesom for at se om det kan betale sig at købe den i linket, eller at det bedst kan betale sig at opgradere den jeg har.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. marts 2006 - 17:18 #3
ok :-)

hvis jeg skal give dig et mere konkret bud
så går jeg ud fra det er PCI og PC3200 ram du bruger (dell kan have særlige ram typer)

Nvidia grafik:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=185790

ati grafik:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194735

Ram 1 GB x2:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143161

det er et bud på hver det kan komme til at koste, jeg siger ikke de produkter her passer lige ind i din maskine (jeg er ikke sikker på rammene, da de nogengang holder sig til special produkter). Jeg mener at du vil få en ret habil maskine efter at køre med 2 GB ram og en af ovenstående grafik kort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. marts 2006 - 23:11 #4
2 GB ram er helt sikkkert en god ide

ville dog selv tage dette gfx kort

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140199  ati

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=93509 Gforce, evt et 6800 ultra men det er dyrt

De er dyrere end lablos bud, men du skriver jo det skal være en ekstrem gamer PC, begge disse kort slår 2 stk 6600GT som der er i den du linker til

ville selv tage disse ram, da de er gode til OC

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143201

har dem selv og de er OC til 500mhz, hvilket også gør at min P4 3.0 kører med 3.72ghz

evt disse hvis de skal være rigtig svedige
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139860
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. marts 2006 - 23:13 #5
hvis din comp har sata, så overvej også en raptor 10.000 rpm hdd
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. marts 2006 - 23:17 #6
Avatar billede kilach Nybegynder
26. marts 2006 - 13:43 #7
Undskyld men har lige set nu at linket åbenbart ikke går videre til den jeg vil referere til, så laver lige en copy/paste;
Specifikationer
Bundkort: DFI LanParty UT nF4 SLI-DR Expert Limited Edition *Venus*
Processor: AMD Athlon 64 FX-60 2,6 GHz In-a-box 'Toledo'
Mem-dualch: 2 x 1024 MB Performance Memory (A-Data) DDR500 DualChannel Kit
Grafik-exp: 2 x Club3D GeForce 7900GTX, 512MB 256-bit DDR3, Dual DVI, HDTV
Harddisk: Western Digital Raptor X AH, 150GB, 10000RPM, 16MB, 3 ½"
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.9, 400GB, 7200RPM, 16MB, 3 ½"
Dvd-brænd: Samsung SH-S162A, 16x/8x/8x, IDE, Bulk, Sort
Kabinet: Xion II Silver gamer kabinet m. sidevindue
Psu: Hiper Type-R 580 Watt PSU ATX 2.2 Blue m/ Modulær stik
Sw-os: Microsoft Windows XP, Dansk PRO version. OEM
Kabel-ide: Rund IDE Kabel ATA/100 60 cm.
Kabel-ide: Runde Floppy kabler 60 cm
Kab-tilbeh: Nexus 201 blæserstyring i sort til 4 blæsere til 5,25"
Kab-tilbeh: 2 x Kold katode kit blå 20 cm
Diskettedrev: Alps 3.5" diskettedrev (Sort)
Kabel-ide: 2 x Serial ATA-150 kabel, vinklet 50cm
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2006 - 17:31 #8
ja ok, det er en gamer pc og nok omtrent så vildt som det kan blive.. Pris?
Avatar billede kilach Nybegynder
26. marts 2006 - 18:01 #9
Prisen på denne er 29995,00
Men håber da at kunne opgradere min egen billigere. Men ydelsesmæssig skal den ligge på det samme (bundkort,processor, ram,  grafik etc).
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2006 - 19:48 #10
hvis din egen skal op på samme niveau, så er det alt der skal skiftes. så kan du lige så godt købe ny, og den er sku pænt xtrem den du har fundet..

du skal ihvertfald have

ny cpu
nyt bundkort
nye ram
2 stk gfx kort
nye harddiske
højst sandsynligt ny PSU

Dertil kommer så alt det smarte som lys, blæser styring, kabinet osv osv.. Hvis du kan vente lidt tid og det er den slags penge du vil bruge så ville jeg klart vente til intels nye conroe cpu kommer ud, nok inden for ½ år. Den giver amd røvfuld i de tests der er lavet indtil videre
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2006 - 19:54 #11
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2716&p=7  test hvor en conroe 2.66 sparker røv på en amd fx-60 der er OC til 2.8, det er så endda en standard conroe cpu ikke en extreme edition som vil være endnu vildere. Forventet release af conroe i 3 kvartal i år
Avatar billede kilach Nybegynder
26. marts 2006 - 20:08 #12
Takker for inputs drgonzo. Jeg vil vente og se den nye conroe, lyder spændende ;-). Smid lige et svar så jeg kan give dig points.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2006 - 21:11 #13
ja den bliver en heftig fætter