Avatar billede shenoy Nybegynder
24. marts 2006 - 20:03 Der er 34 kommentarer

Ingen internet på bærbar

Jeg har en Cybercity ADSL forbindelse kørende på en Zyxel Prestige 2000-series router. Til den har jeg tilsluttet en stationær computer og en bærbar computer. Jeg har indtil for nyligt haft internet på dem begge to gennem en Asus 5 ports 10M/100M switch. Da min bærbar var blevet relativt rodet, bestemte jeg mig for at formatere den, og lige siden har jeg ikke kunnet få internet på den.

Hvis nogen har været udsat for det samme, eller bare har en løsning så vær venlig at hjælpe mig! :)

På forhånd tak
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. marts 2006 - 20:57 #1
Har du hentet en ny netkortdriver til den?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. marts 2006 - 21:09 #2
Er der anmærkninger i enhedshånteringen ud for netkortet ? ?
Avatar billede shenoy Nybegynder
25. marts 2006 - 01:13 #3
jeg har ikke hentet en ny driver til netkortet, og der er ingen anmærkninger ud for kortet i enhedshåndtering. Jeg havde internet på den, så sent som i går.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. marts 2006 - 08:48 #4
Normalt når der er formateret er det nødvendigt at hente nye drivere til chipset,grafikkort,netkort,lydkort for at få det til at køre optimalt.
Avatar billede shenoy Nybegynder
25. marts 2006 - 10:40 #5
Altså det er en bærbar leveret med en driver CD til alle komponenter. Jeg formaterede ved at køre recovery cderne, og som en del af processen skulle jeg smide driver cden i, og driverne virker til alle andre komponenter. Det ser heller ikke ud som om, der er noget galt med driveren til netkortet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. marts 2006 - 11:06 #6
Ja det var jo ikke lige til at vide, men prøv at køre denne fil på den det kan være det hjælper.

http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Avatar billede shenoy Nybegynder
25. marts 2006 - 12:06 #7
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. marts 2006 - 12:50 #8
Har du været inde i netværksindstillinger og bedt den om at reparere forbindelsen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2006 - 13:37 #9
Når du skriver af du har været på nettet med den, er det så trådløst eller kablet ?

Hvis du kan gå på nettet kablet, så skulle din maskine være i orden, og det er den trådløse del der er uorden i.

Prøv at tage strømmen fra routeren i 10 - 15 sekunder.

Du kunne også prøve at resette routeren. Der skal være strøm på den, og du trykker så på den lille resetknap bag på routeren i 10 sekunder.
Når dette er gjort, skal du ind i routerens opsætning via kabel, og sætte den trådløse del op igen.
Du kan undlade sikkerhed/kryptering indtil du har hul igennem trådløst. Du skal i routeren under trådløs angive en SSID, som er det trådløse nets navn. Du skal også vælge en kanal, og der skal du ikke vælge kanal 11.

Når routeren er sat op, kan du koble kablet fra, og sætte maskinen op.
Hvis det indbyggede netkort er korrekt installeret, som du indikerer her 25/03-2006 01:13:35, så skulle du kunne dobbeltklikke på det lille netværksikon nederst til højre i processlinien, og trykke på vis tilgængelige trådløse net. Du kobler dig selvfølgelig på det net som har dit SSID.
Avatar billede shenoy Nybegynder
25. marts 2006 - 14:31 #10
Det er ikke trådløst, men kablet
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2006 - 14:43 #11
Start > kør > skriv cmd og ryk enter > skriv ipconfig og ryk enter.

Hvilken Ip tildeler den din maskine.
Avatar billede shenoy Nybegynder
25. marts 2006 - 18:47 #12
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 13:33 #13
Så har Zyxel givetvis 10.0.0.1 og den stationære 10.0.0.2 og det er jo godt nok. Jeg går selvfølgelig ud fra, at 10.0.0.3 er den bærbare.

Start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ping 10.0.0.1 og tryk enter. Fortæl om den får timeout.
Avatar billede shenoy Nybegynder
26. marts 2006 - 16:38 #14
Den får ikke timeout, når jeg pinger 10.0.0.1.

Den får til gengæld 4 x timeout, når jeg pinger 10.0.0.3
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 17:26 #15
Prøv med den stationære at pinge den bærbare og efterfølgende routeren. Hvad giver det ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 17:27 #16
Når du laver en ipconfig, så står der 10.0.0.1 ud for standart gateway ? ?
Avatar billede shenoy Nybegynder
26. marts 2006 - 22:37 #17
Når jeg fra den stationære pinger bærbaren får den 4x timeout. Routeren går fint igennem.

Og ja når jeg laver en ipconfig, så står der 10.0.0.1 ud for standard gateway, både på stationæren og bærbaren.

ipconfig på bærbaren:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks:
ip-adresse: 10.0.0.3
undernetmaske: 255.255.255.0
ip-adresse: ?
Standardgateway: 10.0.0.1
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 23:00 #18
Problemet er at der er forbindelse fra den bærbare til routeren, men der er ikke forbindelse fra routeren til den bærbare.

Derfor vil jeg anbefale dig at prøve at resette din TCP/IP protekol med    netsh int ip reset

Så start > kør > skriv cmd og tryk enterr > skriv netsh int ip reset  og ryk enter.

Du skal vide, at du muligvis bliver nødt til at installere antivirus firewall eller proxy klienter igen, da de kan blive uheldig påvirket.

Læs evt. her: http://support.microsoft.com/kb/299357/
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 23:01 #19
Det skal selvfølgelig være på den bærbare, for det er på den jeg mistænker at problemet er.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. marts 2006 - 23:02 #20
Når andre ikke kan pinge den bærbare, og den ikke kan pinge sig selv, har den et problem.
Avatar billede shenoy Nybegynder
27. marts 2006 - 08:04 #21
Jeg prøver og poster resultatet i eftermiddag.
Avatar billede shenoy Nybegynder
27. marts 2006 - 16:39 #22
Jeg forstår ikke helt at bruge den kommando rigtigt. Det er vidst ikke nok, bare at skrive "netsh int ip reset". Den siger, at en eller flere nødvendige parametre ikke blev angivet.

Hvad er det, jeg skal skrive mere?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. marts 2006 - 17:51 #23
Prøv med denne: netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Så laver den en logfil på roden af c:
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. marts 2006 - 17:54 #24
Prøv også lige ping 127.0.0.1 på den bærbare, og fortæl hvad det giver.

127.0.0.1 er en lokal loopback adresse på kortet.
Avatar billede shenoy Nybegynder
27. marts 2006 - 18:33 #25
Jeg pingede 127.0.0.1 uden problemer: 4 pakker sendt, 4 pakker modtaget

Ved at skrive netsh int ip reset c:\resetlog.txt fik jeg en logfil på c drevet med en masse tekst, hvor den har deleted og resettet en masse, slutter med <completed>

Stadig intet internet
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. marts 2006 - 19:59 #26
Så er netkortet i orden !

Får den stadig timeout når du pinger 10.0.0.1 ?
Avatar billede shenoy Nybegynder
28. marts 2006 - 13:59 #27
Nej, den får ikke timeout, når jeg pinger 10.0.0.1, men det gør den når jeg pinger 10.0.0.3 både fra bærbaren og den stationære
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. marts 2006 - 22:07 #28
Det der undre mig, er at den bærbare kan pinge andre, men andre kan ikke pinge den bærbare.

Når ping 127.0.0.1 virker, som det jo gør, så er netkortshardwaren i orden Det får mig dog til at mistænke enten kablet, eller din router. I et datakabel er der 2 receive og 2 transmit lines, altså 2 ledere til hver.

Prøv at anvende et andet kabel i samme LAN stik i routeren.

Prøv at anvende det nye, men også det nuværende kabel i de andre LAN stik i routeren.

Du kan, for at checke routeren, prøve med den stationære i samme LAN stik, som den bærbare anvender nu.

Hvis ikke noget af dette virker, så må jeg læse videre i min fejlfindingsguide.
Avatar billede shenoy Nybegynder
28. marts 2006 - 23:34 #29
Jeg prøvede at tage netkablet og bruge det i den stationære. Der viste det sig at den stationære ikke kunne få internet på. Der var løsningen troede jeg, men så prøvede jeg at skifte kablet ud til bærbaren, med det, som den stationære havde brugt, og til min overraskelse var der stadig intet internet. Jeg prøvede et helt nyt netkabel, men det virkede heller ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. marts 2006 - 21:04 #30
Men den stationære fungerer med sit gamle kabel ?

Prøv som jeg skrev tidligere at anvende en anden LAN port i routeren.
Avatar billede shenoy Nybegynder
30. marts 2006 - 13:07 #31
Den stationære fungerer fint med det gamle kabel, og jeg har prøvet at skifte port. Uden succes
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. marts 2006 - 21:03 #32
Ddet er godt nok underlig. Jar har aldrig oplevet dette før, at den kan den ene vej, men ikke den anden.

Prøv om du ikke kan finde en nyere driver til netkortet i den bærbare. Derefter kan du slette netkortet i enhedshåndteringen. Genstarte maskinen, og giv den den nye driver.

Jeg er ved at løbe ud af ideer, og en geninstallation af XP burde ikke være nødvendig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2006 - 02:03 #33
Er du kommet videre ?
Avatar billede shenoy Nybegynder
07. september 2006 - 20:25 #34
Hej dragonknight, sry jeg forlod dig mit i det hele.
Desværre er jeg ikke kommet videre :(