Avatar billede mediaals Nybegynder
22. marts 2006 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intel Core Duo til MacBook Pro, og erfaring med den

nogen der ved hvor meget hurtigere en intel core duo 2,16 GHz er i forhold til en 2,00 GHz som er sat i en MacBook Pro?

Og er der nogen der har erfaring med den nye MacBook Pro?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. marts 2006 - 21:07 #1
ja. 0,16Ghz.

Selv har jeg erhvervet mig den mindste model - 1.83Ghz.
-det kørere sgu stadig langsommere end den stationære iMac G5 1.5Ghz

Men det er en flot maskine me mange flotte detaljer.
Avatar billede mediaals Nybegynder
22. marts 2006 - 21:10 #2
hvor meget ekstra "kræft" er der i de 0,16 Ghz? hvordan kører den ellers?
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. april 2006 - 09:48 #3
Jeg har kørt med en MacBook Pro 1.83ghz i en lille uges tid nu, og er godt tilfreds.

Performance på maskinen virker til at være fin nok, men den har et problem med at cpu'en afgiver en svag hyletone når den er idle. Det lader til at det er et generelt problem med de nye intel-baserede macbooks. Problemet opstår tilsyneladende kun i den anden core, for hvis man disabler den og kører maskinen som single-core forsvinder hyletonen. Men mon ikke Apple er ved at kigge på det...

Desuden har jeg lige hentet "boot camp" fra Apple og kører nu dualboot med OSX og WinXP - works like a charm, hvis man er til den slags :)

Generelt set, så er jeg rigtigt godt tilfreds med maskinen indtil videre.

Mht. om man kan mærke de sidste 0,16ghz, så tror jeg ikke det er noget du vil mærke så meget til, medmindre du skal lave noget virkeligt processor-tungt arbejde på maskinen.