Avatar billede romme Nybegynder
21. marts 2006 - 18:16 Der er 3 kommentarer

MS SQL stopper med at svare

Jeg har en MS SQL 2000 med SP4 der køre på en Windows 2000 server med SP4.
Serveren er en HP DL380 G3, med 3Gb RAM.

Jeg har et problem med at SQL stopper med at svare. Resten af systemet er okay.
Der er intet at se i nogle logs... hverken i event viewer, MS SQL's logs eller HP's hardware overvågning.

Jeg kan få det til at virke ved at lave en NET STOP/NET START MSSQLSERVER. Jeg har også prøvet at finde en systimatik i nedbrud, men kan ikke finde en rød tråd :o(

Gode ideer og forslag belønnes ;o)

/Romme
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 19:39 #1
hvor mange connections har den når det sker?

Hvad bruges den til Web eller mere traditionelt Client/server
Avatar billede romme Nybegynder
21. marts 2006 - 20:47 #2
Det er svært at sige da den låser. Men den når ikke de 255 conn.

Den køre både web og nogle client/server app.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2006 - 07:24 #3
Nu siger du ikke noget om frekvensen, men for ligesom at komme videre vil jeg foreslå at du laver en performance-monitor log (ikke bare ser men får det skrevet til en etl-fil) så har du et snap-shot af maskinen på det tidspunkt, hvor den låser, hvilket måske kan give dig et hint om hvad der sker. Du skal selv sagt have set på det samme trace under normal afvikling så du kan se forskellen.

Går ud fra du har prøvet med DBCC Checkdb og den er Ok for alle databaser der køres?

Slutteligt var det måske værd lige at få et total check af RAM og Disksystem på den server, hvis ingen af de andre ting giver et brugbart hint.